Δώρα για Δασκάλα
(1813)- Εμφάνιση
- 18
- 36
Μια μικρή επαρχία, όπου κυριαρχούν ο άντρας και η πεθερά. Κορίτσια, που από μικρά ονειρεύονται τον γάμο και εξελίσσονται σε γυναίκες καταπιεσμένες, εξουθενωμένες απ’ τη δουλειά και πικρόχολες. Σ’ αυτή την κοινωνία θα βρεθεί η Αιμιλία, αφήνοντας την πρωτεύουσα το 1937, όταν δέχεται να παντρευτεί τον μουσικό και τραγουδοποιό Δάμο. Στο χωριό του, όπου συμβιώνουν μετά την Ανταλλαγή ντόπιοι και πρόσφυγες, οι κάτοικοι στην πλειοψηφία τους θα την αντιμετωπίσουν με καχυποψία και θα την αποκαλέσουν «η Πρωτευουσιάνα». Εκεί θα γνωρίσει και θα δεθεί με τη Σόνια, τη διάσημη μοδίστρα νυφικών, την προδομένη απ’ τον αρραβωνιαστικό της Κατινούλα, τη νεαρή Αννίτα, που για μια νεανική αμυαλιά υποχρεώνεται να παντρευτεί έναν άντρα που δεν αγαπά, και τη Νίνα, που έχει τα κότσια να ζήσει τη ζωή της όπως θέλει. Είναι μια εβδομάδα παντρεμένη, όταν η φωτιά, που αφάνισε τις αδελφές της στον Πόντο, της καταστρέφει ξανά τη ζωή. Ο Δάμος την εγκαταλείπει στους γονείς του και πηγαίνει στη Σαλονίκη. Ωστόσο, ο πόλεμος που θα έρθει θα αλλάξει τις ζωές όλων τους καταλυτικά και θ’ ανατρέψει πολλά κατεστημένα. Τα πρώτα σκιρτήματα αντίστασης γυναικών που ασφυκτιούν μες στην επαρχιακή κοινωνία στην οποία ζουν, όπου ο λόγος του άντρα είναι ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ.
Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για τη μυστηριώδη ομορφιά της Μόνα Λίζα, τον γεροδεμένο Δαβίδ, τον γιγάντιο Βούδα, τον Χριστό τον Λυτρωτή και τη Μικρή Γοργόνα και να απολαύσετε το μεγαλείο των ηλιοτρόπιων; Αν πράγματι θέλετε, ελάτε με τη Μίνα, τη γάτα, και τις δίδυμες Άννα και Λάνα στο ταξίδι τους γύρω από τους πιο διάσημους πίνακες και γλυπτά. Μάθετε πώς προέκυψαν, πληροφορίες για τους καλλιτέχνες που τα δημιούργησαν και τις τεχνικές που χρησιμοποίησαν. Αφού διαβάσετε το βιβλίο αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνετε κι εσείς καλλιτέχνες. Απλώς φορέστε τη ρόμπα εργασίας σας, πάρτε την παλέτα σας και επιστρατεύστε τη φαντασία σας!
«Είμαστε αντίπαλοι;» ρώτησε χαμογελώντας ο Δημήτρης. «Πάντα θα είμαστε. Φαντάσου να παίζατε μόνο με τον εαυτό σας. Βαρετό δε θα ήταν;» του απάντησε η Άρτεμις με νάζι. Η τελευταία επιθυμία του Σταμάτη ήταν να βάλει τα Ρεμάλια ξανά στο παιχνίδι. Τα Ρεμάλια. Μια ποδοσφαιρική ομάδα εφήβων, που διαλύθηκε νωρίς, όπως κάθε εφηβικό όνειρο. Κι ύστερα… χάθηκαν. Τους πήρε ο χρόνος από το χέρι και τους έβαλε να παίξουν μπάλα με έναν δύσκολο κι επικίνδυνο αντίπαλο: τη γυναίκα. Δύσκολος παίκτης η γυναίκα, με όπλα άλλοτε φανερά και άλλοτε μυστικά, που τα επιστρατεύει σε κάθε αγώνα και σε κάθε ρόλο της. Είτε είναι μάνα είτε γιαγιά, είτε είναι σύζυγος ή ερωμένη, είτε κόρη ή εγγονή. Αέναος ο αγώνας αυτός που αιώνες τώρα δίνεται μες στης ζωής το γήπεδο. Ποιος είναι ο νικητής και ποιος ο ηττημένος, καμία σημασία. Γιατί είναι ο αγώνας που μετράει! Ένα είναι σίγουρο. Μπορεί ο αγώνας να είναι γένους αρσενικού, μα η ζωή είναι πάντα γυναίκα.
Η Μαργαρίτα ήταν μόλις οχτώ χρόνων όταν οι γονείς της την έστειλαν παραδουλεύτρα σ’ ένα αρχοντικό στην πόλη. Στα δεκατρία της, το αφεντικό την εκμεταλλεύτηκε και, αφού της πήρε το παιδί της, την πέταξε στον δρόμο. Τότε, εκείνη τυχαία ανακάλυψε την κλίση της στον χορό και την έκανε επάγγελμα. Έγινε χορεύτρια σε καμπαρέ. Έτσι άρχισε το μοναχικό ταξίδι μιας γυναίκας που η μοίρα τη χτύπησε αλύπητα. Αλλά δεν το έβαλε κάτω. Έπεφτε και ξανασηκωνόταν με πείσμα, προκειμένου να κερδίσει την υπόληψη μιας άσπλαχνης κοινωνίας που δε συγχωρεί και να βρει το χαμένο παιδί της. Η ζωή της ήταν ένα δάσος από άντρες που την αγάπησαν, τη δίδαξαν, την ξεγέλασαν ή την πρόδωσαν. Στη μέση του δάσους το πιο ψηλό δέντρο την παρακινούσε να μη σταματά την ανοδική πορεία. Έτσι, η Μαργαρίτα κατόρθωσε να αποκτήσει ό,τι επιθυμούσε: δόξα και χρήμα. Μόνο που ξέχασε να επενδύσει στην αγάπη και τη φιλία. Και αυτό η ζωή δεν της το συγχώρησε ποτέ.
Κάναμε αυτό που μας είπε να μην κάνουμε. Δε θα τους επιτρέψω να με διώξουν», είπε και χτύπησε το πόδι της στο πάτωμα. «Δε θα επιτρέψω σε κανέναν να με διώξει!» Ο Μάικλ Ρότζερς είχε ένα όνειρο: να χτίσει ένα σπίτι στη Γη της Τσιγγάνας, σ’ ένα υπέροχο ελατόδασος με θέα στη θάλασσα. Ύστερα θα έβρισκε ένα κορίτσι και θα ζούσαν εκεί ευτυχισμένοι. Όμως τον μαγικό αυτόν τόπο σκιάζει μια κατάρα. Εκεί συμβαίνουν παράξενα ατυχήματα… Ίσως ο Μάικλ έπρεπε να είχε ακούσει την προειδοποίηση των ντόπιων πριν προχωρήσει: «Καμιά τύχη δεν περιμένει εκείνους που θα μπλεχτούν με τη Γη της Τσιγγάνας». Γιατί τώρα πρόκειται να μάθει τι σημαίνει στ’ αλήθεια το παλιό ρητό: «Στο τέλος μου βρίσκεται η αρχή μου».
Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να επιστρέψει στις απαρχές του Εθνικού Διχασμού και να αναδείξει το πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα των δύο παρατάξεων. Το βάθος και η ένταση του εθνικού σχίσματος οφείλονταν σε εσωτερικές εκκρεμοτήτες που αποτελούσαν κληρονομιά του στρατιωτικού κινήματος του 1909, αλλά κυρίως σε γεωπολιτικές πιέσεις τις οποίες δεν κατόρθωσε να διαχειριστεί η ελληνική πολιτική τάξη. Οι κοινωνικές και περιφερειακές διαστάσεις του Εθνικού Διχασμού δεν ήταν προδιαγεγραμμένες. Το σχίσμα δεν οφειλόταν σε δομικούς περιορισμούς ταξικής, ή άλλης, φύσης αλλά στην πορεία και τη δυναμική των γεγονότων από το 1915 έως το 1918. Η παγίωση του σχίσματος από το 1922 και μετά, και η συνύφανσή του με συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και περιφέρειες, όπως η Παλαιά Ελλάδα και οι Νέες Χώρες, οι γηγενείς και οι πρόσφυγες, οφειλόταν στην εσφαλμένη διαχείριση της Μικρασιατικής καταστροφής, δηλαδή την εκτέλεση των Έξι, και στις συνεχείς στρατιωτικές επεμβάσεις. Αυτές ήταν συνδεδεμένες με το Διχασμό και τον διαιώνιζαν. Υποδήλωναν την έλλειψη συμφωνίας για τους κανόνες του παιχνιδιού και την ύπαρξη κατεστημένων συμφερόντων για τη συνέχιση του σχίσματος και του φαύλου κύκλου εκδίκησης και αντεκδίκησης. Κατ’ αυτό τον τρόπο η φυσιολογική διαφοροποίηση μεταξύ μιας συντηρητικής και μιας φιλελεύθερης μεταρρυθμιστικής μερίδας, που συναντάται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, εξελίχθηκε σε μια εικοσαετή διαμάχη χωρίς συνταγματικά και πολιτικά όρια. Με τρόπο ευσύνοπτο και περιεκτικό, ο Σωτήρης Ριζάς περιγράφει μια εποχή που στιγμάτισε την ιστορία της Ελλάδας και είχε συνέπειες που έγιναν αισθητές για δεκαετίες.
Μπορείς να βρεις τα σκυλάκια που κρύβονται πίσω από κάθε σελίδα; Πρόσεχε, μπορεί να σε ξαφνιάσουν!
Κούνα το βιβλίο για να ακούσεις τα κουδουνάκια και να πάρεις µέρος στις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες. Διασκέδασε µε τα κάλαντα, άκου τον Αϊ-Βασίλη να γελάει και πάρε µαζί σου το βιβλίο όπου κι αν πας!
Ο Βίκτορ Αλντερχέιμ έχει να λογοδοτήσει για πολλά. Δε φτάνει που εξαπάτησε τη Γένι, τη νεαρή πρώην σύζυγό του, και της βούτηξε την γκαλερί που είχε κληρονομήσει, άφησε και τον γιο του, τον Κέβιν, να πεθάνει καταμεσής της σαβάνας στην Κένυα. Ούτε που περνάει από το μυαλό του Βίκτορ πως μπορεί τον Κέβιν να τον έσωσε και να τον μεγάλωσε σαν παιδί του ένας σαμάνος Μασάι. Και σίγουρα δεν έχει διανοηθεί καν ότι ο Κέβιν, όταν καλείται να περάσει τα τελετουργικά των πολεμιστών Μασάι, φεύγει τρέχοντας για Στοκχόλμη. Εκεί θα συναντηθεί τυχαία με τη Γένι. Φυσικά, οι δυο τους έχουν πολλά να πουν, καθώς τους ενώνει η επιθυμία τους να εκδικηθούν τον Βίκτορ. Και πόσο βολικό: οι δρόμοι τους διασταυρώνονται με έναν άντρα που προσφέρει υπηρεσίες εκδίκησης και ο οποίος έχει μια ιδιοφυή ιδέα, που περιλαμβάνει το υπόγειο του Βίκτορ, μια κατσίκα, μερικά αντίγραφα πινάκων, τέσσερα μεγάλα κουτιά με σεξουαλικά παιχνίδια και ένα κιλό αλεύρι… O αγαπημένος συγγραφέας του διεθνούς μπεστ σέλερ Ο ΕΚΑΤΟΝΤΑΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΗΔΗΞΕ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ επιστρέφει με μια απολαυστική περιπέτεια, όπου τα βάζει με τη σύγχρονη υποκρισία και απληστία, δίνοντάς μας να καταλάβουμε τι έχει στ’ αλήθεια σημασία στη ζωή.
Ανακαλύψτε μέσα στο κουτί ένα βιβλιαράκι με διάφορους δεινόσαυρους και στοιχεία της προϊστορικής περιόδου και συνδέστε την κάθε λέξη με τη σωστή εικόνα, για να ενισχύσετε την αναγνωστική ικανότητα του παιδιού. Στη συνέχεια συναρμολογήστε το παζλ και τοποθετήστε επάνω τις 10 φιγούρες δεινοσαύρων ή παίξτε χωριστά με αυτές!
«Περίεργο πράγμα τα δωμάτια. Σου λένε πολλά γι’ αυτούς που ζουν εκεί μέσα». Ένας πάμπλουτος Έλληνας επιχειρηματίας, ο Αριστείδης Λεωνίδης, βρίσκεται νεκρός στο σπίτι του έξω από το Λονδίνο. Η μεγάλη οικογένειά του φαίνεται πολύ δεμένη και αγαπημένη. Ωστόσο, η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο πατριάρχης της δεν πέθανε από φυσικά αίτια, αλλά από μια μοιραία δόση εσερίνης, που του χορήγησαν με ένεση. Και, όπως είναι επόμενο, οι υποψίες πέφτουν στην όμορφη και κατά πολύ νεότερη χήρα του. Αλλά δεν είναι μόνο η χήρα. Ο Τσαρλς Χέιγουορντ, αρραβωνιαστικός της εγγονής του Αριστείδη, που αναλαμβάνει να διαλευκάνει την υπόθεση, διαπιστώνει με έκπληξη ότι η λίστα των υπόπτων ολοένα και μακραίνει. Φαίνεται πως η τεράστια, παμπάλαιη έπαυλη της οικογένειας κρύβει περισσότερα μυστικά απ’ όσα ομολογούν οι τεθλιμμένοι ένοικοί της…
Στον ανά χείρας τόμο δημοσιεύονται οι τοποθετήσεις και οι εισηγήσεις στο Διήμερο Συνέδριο με τίτλο «30 χρόνια Διαδρομές στην παιδική και νεανική λογοτεχνία - Iστορία, έρευνα και μέλλον του παιδικού βιβλίου», που πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ - Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ, στην Αθήνα, στις 4 και 5 Δεκεμβρίου 2015. Προτάσσονται οι τοποθετήσεις των συγγραφέων-μελών της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού, σε στρογγυλό τραπέζι που οργανώθηκε, με θέμα «Σύγχρονοι λογοτέχνες συζητούν για την παιδική λογοτεχνία», με εκτενή αναφορά και στη συμβολή τους στην έκδοση του περιοδικού. Στις εισηγήσεις του συνεδρίου γίνεται τεκμηριωμένη αναφορά στην ιστορία, στη σημερινή κατάσταση, στις τάσεις και στο οιωνιζόμενο μέλλον του παιδικού βιβλίου, καθώς και αναλυτική παρουσίαση και στάθμιση της προσφοράς των Διαδρομών στην ανάδειξη, προβολή και τεκμηρίωση της παιδικής λογοτεχνίας στην Ελλάδα. Περιλαμβάνεται επίσης χρηστική ευρετηρίαση των άρθρων που έχουν δημοσιευτεί στις Διαδρομές κατά την τριακονταετή περίοδο της έκδοσής τους (1986-2015).
…Κι ύστερα έκλεισε τα χέρια του γύρω μου κι ύστερα βυθίστηκα στην αγκαλιά του άντρα που αγαπούσα. Το χαμόγελό του έγινε ένα με το τρέμουλο της καρδιάς μου. Κι ύστερα θόλωσαν τα μάτια μου από τη γλύκα του σμιξίματός μας. Ακόμα και το φεγγάρι θολό μού φάνταζε. Ήταν εκείνη η ώρα η παραδεισένια. Η ώρα που τα δυο κορμιά μας έγιναν ένα. Ο Ανδρέας μού έλεγε πως με αγαπούσε. Και το ολόγιομο φεγγάρι άκουσε τα λόγια του, έγινε κατακόκκινο από χαρά κι έγειρε για να δροσιστεί στο κανάλι του γλυκού νερού που λίμναζε ανάμεσα στους καλαμιώνες. Το άκουσα στ’ αλήθεια να αναστενάζει από ευτυχία. Το κοίταξα πώς έλαμπε ψηλά στον ουρανό. Το κοίταξα πώς λουζόταν στο νερό δίπλα μου. Ήταν ευλογημένη εκείνη η νύχτα. Η νύχτα με τα δίδυμα φεγγάρια... Ένας πρίγκιπας. Ένα άσπρο άλογο. Μια νύχτα με δίδυμα φεγγάρια, που ανάσαινε την ομορφιά της Κερκίνης. Κι η Αλίκη φέρνει στον κόσμο δύο δίδυμα κοριτσάκια. Μόνο που αναγκάζεται να πουλήσει το ένα της παιδί… Η Αγάπη και η Ελισάβετ μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό. Μεγαλώνουν χωρίς να ξέρουν την ύπαρξη η μια της άλλης. Μέχρι που οι ζωές τους μπλέκονται αδυσώπητα. Ένα μυθιστόρημα για τον έρωτα, την αναπνοή του Θεού πάνω στη γη. Μια ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, που χορεύει ανάμεσα στο όνειρο και την αλήθεια, προσπαθώντας να κεντήσει την ίδια την αγάπη.
Ο Χρήστος είναι ένας καταξιωμένος δημοσιογράφος της μικρής οθόνης, με πολλές επιτυχίες και ρεπορτάζ που ανοίγουν καινούργιους δρόμους στα τηλεοπτικά δεδομένα. Χαρακτήρας ακέραιος, αυτοδημιούργητος, άτομο καλλιεργημένο, με αρχές που υπηρετεί πιστά, όσο κι αν αυτό στοιχίζει στην καριέρα του και στην προσωπική του ζωή. Η προσωπικότητά του έχει σμιλευτεί από πόνο και αγώνα. Έχασε μικρός όσους αγαπούσε, έμεινε κυριολεκτικά στον δρόμο –μια πληγή ανοιχτή η παιδική του ηλικία–, αλλά πάλεψε περήφανα για να ζήσει χωρίς συμβιβασμούς και κέρδισε μια ξεχωριστή θέση στην κοινωνία. Η Δήμητρα, δικηγόρος με ιδιαίτερες ευαισθησίες και επιλογές που την ωθούν να σταθεί απέναντι στον δυναμικό και απόλυτα πετυχημένο επαγγελματικά πατέρα της, θα επιδιώξει να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο. Θα δοκιμαστεί σκληρά, αλλά θα σταθεί όρθια, γιατί στηρίζει τις αξίες της και θέλει να μείνει πιστή στις αρχές της. Ποια παραμυθένια συνθήκη θα φέρει κοντά αυτά τα δύο πρόσωπα; Πώς δύο εντελώς διαφορετικές διαδρομές θα καταλήξουν σε μια απρόσμενα δυνατή ένωση, έναν «μυθιστορηματικό» έρωτα; Δυνατοί και ταυτόχρονα ευάλωτοι, δέσμιοι των αρχών τους και των τειχών που οι ίδιοι υψώνουν, θα υποκύψουν τελικά στον σαϊτοφόρο θεό, ο οποίος θα τους οδηγήσει στη λύτρωση και την ευτυχία.
Ένα μυθιστόρημα που ανασαίνει τις μυρωδιές του φεγγαριού, βουτάει στο απέραντο γαλάζιο των νησιών μας, γεύεται στάλες από τη γοητεία της Ρώμης, περπατάει ξυπόλυτο στον τελευταίο κρυμμένο παράδεισο σε αυτή τη γη. Και τραγουδάει για μια αγκαλιά, χάνεται σε δυο φιλιά… Γιατί η αγάπη είναι σαν την αλφάβητο. Πρέπει να έχεις κάποιον κοντά σου να σ’ τη συλλαβίσει από την αρχή.
Είμαι πεπεισμένος ότι διατρέχω άμεσο κίνδυνο και, επομένως, σας εκλιπαρώ να σπεύσετε στη Γαλλία. Μια επείγουσα έκκληση για βοήθεια φέρνει τον Ηρακλή Πουαρό στην παραθαλάσσια Βίλα Ζενεβιέβ, στη βόρεια Γαλλία. Όμως ο ιδιοφυής ντετέκτιβ δεν προλαβαίνει να σώσει τον υποψήφιο πελάτη του. Ο Πολ Ρενό μόλις βρέθηκε νεκρός, μαχαιρωμένος με ιδιαίτερη μανία, σε έναν φρεσκοσκαμμένο λάκκο στο γήπεδο γκολφ της έπαυλης. Γιατί ο νεκρός φοράει το παλτό του γιου του; Και για ποιον προοριζόταν το παθιασμένο ερωτικό γράμμα που υπήρχε στην τσέπη του; Προτού ο Πουαρό προλάβει να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα, η υπόθεση παίρνει νέα, δραματική τροπή με την ανεύρεση ακόμη ενός θύματος, το οποίο φαίνεται να έχει χάσει τη ζωή του με τον ίδιο ακριβώς τρόπο…
Τον φώναζαν Κριστιάνο. Πίστευαν ότι μια μέρα θα γινόταν μεγάλος ποδοσφαιριστής. Προπονητές, παράγοντες, αθλητικογράφοι ήταν όλοι σύμφωνοι. Τους διέψευσε. Αντί για το Μπερναμπέου και το Μαρακανά έμπλεξε στα κυκλώματα της νύχτας. Κι ένα βράδυ, έξω από ένα φτωχικό διαμέρισμα της Κυψέλης, βρέθηκε να κολυμπά μέσα στο ίδιο του το αίμα. Η υπόθεση έδειχνε απλή, σχεδόν προφανής. Όμως η Όλγα Πετροπούλου, του τμήματος εγκλημάτων κατά ζωής, δεν εμπιστευόταν τα προφανή. Στα μάτια της οι εμπλεκόμενοι, μια στρίπερ-μαθηματικός, ένας ναρκομανής, πρώην Γκόλντεν Μπόι, κι ένας γραφικός άστεγος με πλατιά μόρφωση, συνέθεταν έναν γρίφο πολύ πιο περίπλοκο απ’ όσο φαίνονταν να πιστεύουν όλοι οι άλλοι· έναν γρίφο που από την πρώτη στιγμή φάνταζε να διαπερνά τα ευάλωτα, διαβρωμένα στεγανά της λαμπερής καθωσπρέπει κοινωνίας και του σκοτεινού υποκόσμου· έναν γρίφο που άκουγε στο κωδικό όνομα «εικασία 3ν+1». Ή μήπως σήμαινε απλώς τρεις νεκροί κι ύστερα άλλος ένας…
Υποτίθεται ότι πρέπει να αγαπάμε τον πλησίον μας όπως τον εαυτό μας. Ωστόσο, για να μπορέσουμε να αγαπήσουμε από καρδιάς κάποιον άλλο, πρέπει πρώτα να καλλιεργήσουμε την αυτοεκτίμησή μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε να είμαστε ευτυχισμένοι χωρίς να εξαρτιόμαστε από κανέναν και από τίποτα, να απαλλαγούμε από φόβους και συμπλέγματα, να «φωνάξουμε» τις απόψεις και τις ιδέες μας, να αποδείξουμε τη μοναδικότητά μας. Με τρόπο ευχάριστο και πρωτότυπο, το παρόν βιβλίο μάς βοηθά να διαμορφώσουμε ένα πιο θετικό, πιο φωτεινό και πιο ευτυχισμένο Εγώ.