Δώρα για Δασκάλα
(1812)- Εμφάνιση
- 18
- 36
Ο νεαρός Μαξ Τιλτ βρίσκει κατά τύχη το ανολοκλήρωτο και αδημοσίευτο χειρόγραφο του προ-προ-προ-προπάππου του, Ιούλιου Βερν, με τίτλο Οι Χαμένοι Θησαυροί, αλλά δε συνειδητοποιεί αμέσως ότι μαζί μ’ αυτό έχει βρει και τις λύσεις σε όλα τα προβλήματά του. Γιατί ο Μαξ έχει πολλά προβλήματα. Η μητέρα του είναι άρρωστη, ο πατέρας του άνεργος και το σπίτι τους υπό κατάσχεση. Όταν λοιπόν ανακαλύπτει μαζί με την ξαδέλφη του, Άλεξ, ότι όλα όσα έχει γράψει ο Βερν είναι αλήθεια και όχι φαντασία, αντιλαμβάνεται ότι το βιβλίο θα τον βοηθήσει να σώσει το σπίτι του και την οικογένειά του. Τα δύο ξαδέλφια δεν είναι οι μοναδικοί που γνωρίζουν για τα στοιχεία του Βερν. Ο Σπένσερ Νίμαντ, ένας περίεργος άντρας με μαλλιά σαν νυφίτσας, είναι αποφασισμένος να διαμορφώσει εκ νέου τον κόσμο χρησιμοποιώντας τον κρυμμένο θησαυρό. Για να προλάβουν πρώτοι, ο Μαξ και η Άλεξ πρέπει να μπλεχτούν σε μια απίστευτη περιπέτεια που θα τους οδηγήσει από τα ερείπια μιας βυθισμένης πόλης στα σαγόνια ενός γιγάντιου καλαμαριού και στο χείλος μιας ρουφήχτρας απ’ όπου ποτέ κανείς δεν έχει βγει ζωντανός. Το πρώτο μέρος μιας τριλογίας γεμάτης δράση, από τον ευπώλητο συγγραφέα Πίτερ Λεράντζις.
Ο Μαξ Τιλτ πιστεύει ότι η τύχη του έχει αρχίσει να αλλάζει επιτέλους, χάρη στο ανολοκλήρωτο, αδημοσίευτο χειρόγραφο του προ-προ-προ-προπάππου του, Ιούλιου Βερν, με τίτλο Οι χαμένοι θησαυροί. Χρησιμοποιώντας τα ίχνη που άφησε πίσω του ο Βερν, ο Μαξ και η ξαδέλφη του, Άλεξ, καταφέρνουν να εντοπίσουν τα μαγικά στοιχεία που χρειάζονταν για να θεραπεύσουν την ασθένεια της μητέρας του. Αλλά τότε συνειδητοποιούν ότι η Μπίτσι, η πρώην φίλη τους, έχει κλέψει τα πολύτιμα φιαλίδιά τους, καθώς έχει σχέδια να σώσει τον κόσμο – αν και τα σχέδια αυτά μπορεί να είναι πιο θανάσιμα απ’ ό,τι φαίνονται. Και τώρα είναι στο χέρι του Μαξ και της Άλεξ να τη σταματήσουν πριν να είναι πολύ αργά. Με την πλάτη στον τοίχο, τα δύο παιδιά συγκεντρώνουν στοιχεία από ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία του Βερν, το Ταξίδι στο κέντρο της Γης. Έτσι, όταν ανακαλύπτουν έναν χάρτη με τον πιο επικίνδυνο προορισμό μέχρι τώρα, το κέντρο του κόσμου, ξεκινούν για την πιο σημαντική αποστολή τους: να σώσουν κυριολεκτικά τον κόσμο! Το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας γεμάτης δράση από τον ευπώλητο συγγραφέα Πίτερ Λεράντζις.
Η Μαρίνα μού είπε κάποτε πως θυμόμαστε μόνο αυτό που δε συνέβη ποτέ. Θα περνούσε μια αιωνιότητα προτού καταλάβω το νόημα αυτών των λέξεων. Έτσι ξεκινά την αφήγησή του ο Όσκαρ Ντράι, ο οποίος εγκατέλειψε την πόλη όπου γεννήθηκε σε μια μάταιη προσπάθεια να ξεφύγει από τις αναμνήσεις του, πιστεύοντας πως, αν απομακρυνόταν αρκετά, οι φωνές του παρελθόντος θα σώπαιναν για πάντα. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα επιστρέφει στη Βαρκελώνη για να ξορκίσει τα φαντάσματά του και να έρθει αντιμέτωπος με τη μνήμη του· τη μακάβρια περιπέτεια που στιγμάτισε τη νιότη του, τη φρίκη και την τρέλα που περιέβαλλαν, παραδόξως, την πιο όμορφη ερωτική ιστορία. Γιατί «όλοι έχουμε ένα μυστικό διπλοκλειδωμένο στη σοφίτα της ψυχής μας».
Αυτή τη φορά ο Ρόαλντ Νταλ ξεπέρασε τον εαυτό του και μας χαρίζει κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Τη ΜΑΤΙΛΝΤΑ. Δεν υπάρχει παιδί πιο έξυπνο, πιο λογικό, πιο τρυφερό, πιο αξιαγάπητο από αυτήν. Αυτό το υπέροχο κορίτσι, το προικισμένο με μυαλό τόσο λαμπερό και με καρδιά τόσο μεγάλη, ας γίνει το φωτεινό παράδειγμα για όλους. Παραμύθι και πραγματικότητα, δεξιοτεχνία, γνώση και ταλέντο, να τι χρησιμοποίησε ο σπουδαίος αυτός συγγραφέας για να μας οδηγήσει σ' έναν κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι ο κόσμος μας και που, ίσως, μια μέρα τον κερδίσουμε.
Αυτή τη φορά ο Ρόαλντ Νταλ ξεπέρασε τον εαυτό του και μας χαρίζει κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Τη ΜΑΤΙΛΝΤΑ. Δεν υπάρχει παιδί πιο έξυπνο, πιο λογικό, πιο τρυφερό, πιο αξιαγάπητο από αυτήν. Αυτό το υπέροχο κορίτσι, το προικισμένο με μυαλό τόσο λαμπερό και με καρδιά τόσο μεγάλη, ας γίνει το φωτεινό παράδειγμα για όλους. Παραμύθι και πραγματικότητα, δεξιοτεχνία, γνώση και ταλέντο, να τι χρησιμοποίησε ο σπουδαίος αυτός συγγραφέας για να μας οδηγήσει σ' έναν κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι ο κόσμος μας και που, ίσως, μια μέρα τον κερδίσουμε. Η ΜΑΤΙΛΝΤΑ τιμήθηκε με το Children's Book Award το 1988 ενώ η ελληνική έκδοση έλαβε το Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης το 1991. Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1996 και στη σκηνή του θεάτρου σε μορφή μιούζικαλ το 2010. Το 2022 το μιούζικαλ μεταφέρθηκε στην οθόνη μέσω Netflix.
1797. Η αριστοκρατία των Βενετών καταρρέει στα Επτάνησα και η δημοκρατία των Γάλλων καταφθάνει μαζί με νέες ιδέες και ιδανικά. Η Γαλλική Επανάσταση εξαπλώνεται. Το Κριτήριο των οπλαρχηγών στέλνει τον Μάρκο κατάσκοπο του Σουλίου στην Κέρκυρα, για να μάθει αν οι Γάλλοι έρχονται σαν φίλοι ή εχθροί. Ο Αλή πασάς παραμονεύει. Όπλα του Μάρκου, οι γνώσεις που αποκόμισε στις ξακουστές σχολές των Ιωαννίνων, η ευστροφία και η μουσική. Αχίλλειος πτέρνα του, η έλλειψη θάρρους, αν και Σουλιώτης. Φιλοξενείται στο αρχοντικό του μεγαλέμπορα σιορ Μάντακα, όπου μαγεύεται απ’ την αρχόντισσα και την κόρη της, γυναίκες που αποπνέουν φραντσέζικο αέρα. Παριζιάνικα αρώματα και Σούλι: δυο κόσμοι συγκρούονται μέσα του· δυο κόσμοι όπου οι γυναίκες γράφουν Ιστορία. Στην Κέρκυρα ο Μάρκος εμποτίζεται με τις ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης που εφαρμόζονται στο νησί και γίνεται φίλος με τον Περραιβό, τον τελευταίο Έλληνα που είδε ζωντανό τον Ρήγα Φεραίο. Όμως ένας φόνος τον γυρίζει πίσω. Κι όταν κάποιος χάλαγε γυναίκα στο Σούλι, όφειλες να σκοτώσεις τέσσερις άντρες από τη φάρα του φονιά για να έρθει το αίμα στα ίσα. Ο Μάρκος μυρίζει αίμα και πισωπατά. Τότε ο Αλή πασάς ορμά στο Σούλι κι ο Μάρκος παγιδεύεται στο πλέγμα του έρωτα, της βεντέτας και της πατρίδας που κινδυνεύει από τους Οθωμανούς. Έρωτας, αδερφή, χρέος. Κόκκινο σαν αίμα. Και μες στον χαλασμό της μάχης των χριστιανών με τους μουσουλμάνους, το μαύρο φυλαχτό γίνεται ευχή και κατάρα για μια λύση.
Η Βίβιαν έχει μεγαλώσει στην πρωτεύουσα, με πολλές ανέσεις. Ωστόσο όλα θα αλλάξουν όταν η οικογένειά της θα αναγκαστεί να μετακομίσει στην επαρχία εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Ο Στέργιος είναι παιδί του χωριού, συνηθισμένο να ζει κοντά στη φύση. Έχει μάθει να συμμετέχει στον αγώνα των μεγάλων για επιβίωση. Όταν τα δυο παιδιά συναντιούνται βλέπουν μόνο όσα τους χωρίζουν. Η κοινή αγάπη τους όμως για την τέχνη της φωτογραφίας και για ένα περιβόλι με ροδιές, καθώς και η εμπλοκή τους στη λύση ενός μυστηρίου φέρνουν τελικά τον έναν κοντά στον άλλον. Μια τρυφερή, αισιόδοξη ιστορία που προωθεί την έννοια της αποκέντρωσης και δείχνει ότι στη ζωή πάντα δίνονται νέες ευκαιρίες, αρκεί να θέλει κάποιος να τις εκμεταλλευτεί.
Την ημέρα που ξέσπασε ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος, ο πατέρας του Άλφι ορκίστηκε ότι δε θα πήγαινε στο μέτωπο - αλλά την αμέσως επόμενη μέρα έσπασε τον όρκο του. Τέσσερα χρόνια μετά, ο Άλφι δεν ξέρει τίποτε άλλο για τον μπαμπά του εκτός του ότι είναι σε μια ειδική, μυστική αποστολή. Μια μέρα, ενώ γυαλίζει παπούτσια στον σταθμό του Κινγκς Κρος στο Λονδίνο, ο Άλφι βλέπει το όνομα του πατέρα του σε μια δέσμη από χαρτιά που ανήκει σ’ έναν στρατιωτικό γιατρό. Συνειδητοποιεί ότι είναι κλεισμένος σ’ ένα νοσοκομείο όπου νοσηλεύονται ασθενείς με περίεργα συμπτώματα. Ο Άλφι είναι αποφασισμένος να σώσει τον πατέρα του απ’ αυτό το παράξενο μέρος… Μια συγκινητική ιστορία που θα κερδίσει τις καρδιές των νεαρών αναγνωστών.
Κάνε ένα ταξίδι µε αυτοκόλλητα στον Μεσαίωνα! Μάθε για τη συναρπαστική µεσαιωνική περίοδο, από τη ζωή στις πόλεις και στα χωριά µέχρι τις µάχες για την υπεράσπιση ενός κάστρου! Οι σελίδες είναι γεµάτες µε συναρπαστικές πληροφορίες, ενώ τα αυτοκόλλητα θα σε βοηθήσουν να ξαναζωντανέψεις τον µεσαιωνικό κόσµο! Τι περιµένεις, λοιπόν; Βάλε την περικεφαλαία του ιππότη και ετοιµάσου για πραγµατική µεσαιωνική διασκέδαση!
«Οι κηδείες είναι θάνατος για κάποιον της ηλικίας σου!» Ο ιδιοκτήτης μιας βικτοριανής έπαυλης, ο Ρίτσαρντ Αμπερνάθι, πεθαίνει αιφνίδια, και η αδελφή του, η Κόρα, είναι πεπεισμένη ότι πρόκειται για φόνο… Όταν εκείνη δολοφονείται άγρια με τσεκούρι, η παράδοξη δήλωσή της την προηγούμενη μέρα αποκτά ξαφνικά τεράστια σημασία. Στην ανάγνωση της διαθήκης του Ρίτσαρντ άκουσαν την Κόρα να λέει: «Παρ’ όλα αυτά, το θέμα κουκουλώθηκε μια χαρά… Μα, τον δολοφόνησαν, έτσι δεν είναι;» Είναι, άραγε, οι θάνατοι των δύο αδελφιών απλώς τραγικές συμπτώσεις; Απελπισμένος, ο δικηγόρος της οικογένειας θα στραφεί στον Ηρακλή Πουαρό για να ξεσκεπάσει το μυστήριο. Όμως ακόμα και μετά την κηδεία ο θάνατος δεν έχει τελειώσει…
Γιατί εμένα, μπαμπά; Μια ομάδα τρομοκρατών καταλαμβάνει ένα λεωφορείο και κρατά τα παιδιά σε ομηρία. Τρεις έφηβοι θα βρεθούν στο κέντρο της τραγωδίας: ο Μίρο, ο τρομοκράτης, η Κέιτ, η οδηγός, και ο Μπεν, ο ενδιάμεσος. Ο θάνατος μπορεί να είναι ο μοναδικός τρόπος διαφυγής τους. Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα, πιο επίκαιρο από ποτέ.
Η Κάθι, η Ρουθ και ο Τόμι μεγαλώνουν εσωτερικοί σ’ ένα απομονωμένο ίδρυμα στην αγγλική ύπαιθρο. Είναι ένα σχολείο με παράξενους, αυστηρούς κανόνες, όπου οι καθηγητές δεν παύουν στιγμή να υπενθυμίζουν στους μαθητές τους πόσο ξεχωριστοί είναι. Αλλά αυτό που τους κάνει ξεχωριστούς είναι μια ασύλληπτα σκληρή αλήθεια – και μια ακόμη πιο σκληρή μοίρα που τους περιμένει στον έξω κόσμο. Οι τρόφιμοι του Χάιλσαμ βρίσκονται εκεί για έναν συγκεκριμένο σκοπό. Για την ακρίβεια, έχουν φτιαχτεί γι’ αυτό τον σκοπό… Ο νομπελίστας Καζούο Ισιγκούρο υπογράφει ένα δυστοπικό, εφιαλτικό μυθιστόρημα για την ίδια την ανθρώπινη φύση και την εύθραυστη ουσία της ζωής, που ήταν υποψήφιο για το Βραβείο Booker, ενώ μεταφέρθηκε με επιτυχία και στον κινηματογράφο.
Ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος λόγω της γιαγιάς του Κατίνας Παξινού και του παππού του Αλέξη Μινωτή, είχε την τύχη να γνωρίσει πολλούς θρυλικούς καλλιτέχνες, ξένους και Έλληνες. Ωστόσο, η Κάλλας, για κάποιον περίεργο λόγο, του ενέπνευσε κάτι παραπάνω από θαυμασμό. Είχαν μόνο πέντε σύντομες συναντήσεις∙ σίγουρα ασήμαντες για εκείνη αλλά καθοριστικές για τον μικρό Αλέξανδρο. Την πρώτη φορά που βρέθηκαν μαζί, το 1958, ο Αλέξανδρος ήταν έντεκα ετών και αρχικά αισθάνθηκε απέναντί της φόβο, που εξελίχθηκε σχεδόν αμέσως σε μια ενθουσιώδη φιλία, όταν η Κάλλας τού χάρισε την πρώτη του λευκή σοκολάτα. Χάρη σε αυτή τη λευκή σοκολάτα έγινε λάτρης της όπερας και παραμένει μέχρι σήμερα. Και όχι μόνο της όπερας αλλά και της ίδιας της Κάλλας, που σιγά σιγά αποτυπώθηκε στο μυαλό του ως μια συμβολική εικόνα πάθους και αφοσίωσης στην τέχνη. Το ΜΗΝ ΕΝΟΧΛΕΙΤΕ ΤΗ ΜΙΣ ΚΑΛΛΑΣ είναι η ιστορία αυτής της εικόνας, όπως καταγράφηκε στην παιδική και νεανική ψυχή του Αλέξανδρου∙ μιας εικόνας, που βρίσκεται στον βυθό της μνήμης πια, ωστόσο εκπέμπει ακόμα την αινιγματική της σαγήνη. Ποια ήταν, όμως, η Μαρία Κάλλας; Πραγματικότητα, φαντασία, εξιδανίκευση και απομυθοποίηση συμπλέκονται και αλλοιώνουν την εύθραυστη ύλη της αλήθειας των γεγονότων, που φαντάζει όλο και πιο απροσπέλαστη. Το μόνο που μας μένει είναι η αλήθεια των αισθημάτων μας.
Ήταν μονάχα δεκαέξι χρονών όταν έμεινε έγκυος. Κατά λάθος. Όσο κι αν την πίεσαν να κάνει έκτρωση, κατάφερε να κρατήσει το μωρό της. Μόνο που γεννήθηκε νεκρό. Παντρεύτηκε, γιατί έτσι έπρεπε. Τον άντρα που ήθελαν οι γονείς της. Χρόνια αργότερα ο άντρας της τα έφτιαξε με μια μικρούλα. Της ζήτησε διαζύγιο. Αφοσιώθηκε στην καριέρα της, έγινε πετυχημένη συγγραφέας, ένα βιβλίο της έγινε σίριαλ. Και τότε, για πρώτη φορά στη ζωή της, ερωτεύτηκε. Παράφορα. Έναν άντρα μικρότερό της. Λάθος της. Γιατί προδόθηκε για δεύτερη φορά. Κι όταν κατάφερε να σταθεί στα πόδια της, τότε ήταν που έμαθε όλη την αλήθεια. Μια αλήθεια ανελέητη, μια αλήθεια που ήταν αδύνατον να την πιστέψει. Γιατί αν την πίστευε…
Όταν η τριαντατριάχρονη Άννα λαμβάνει προσκλητήριο γάμου από τη συμμαθήτριά της Μαριάνθη, που είναι μέχρι στιγμής ανύπαντρη όπως και η ίδια, πανικοβάλλεται. Μένει η μοναδική πλέον αστεφάνωτη της παλιοπαρέας και το γεγονός ότι θα παραστεί σε ακόμη έναν γάμο ασυνόδευτη και θα πρέπει να εισπράξει τα γεμάτα συμπόνια αλλά και ερωτηματικά βλέμματα όλων τη φτάνει στα όριά της. Τα λόγια της συγχωρεμένης γιαγιάς της, της Αννιώς, τη στοιχειώνουν. «Κοίταξε μη μείνεις στο ράφι σαν τη θεία σου τη Χρυσούλα». Κι όμως, από μικρό κοριτσάκι ονειρευόταν τη μέρα που θα φορούσε το λευκό νυφικό. Πώς τα κατάφερε και είναι ακόμη όχι μόνο χωρίς σύζυγο, αλλά και χωρίς σύντροφο; Νόστιμη είναι, μορφωμένη είναι, καλή δουλειά και δικό της σπίτι έχει, τι φταίει λοιπόν; Πώς θα δικαιολογήσει ξανά την απουσία ενός άντρα δίπλα της; Αυτή τη φορά η Άννα είναι αποφασισμένη να φτάσει στα άκρα. Όταν μπροστά από τις μεγαλύτερες επιθυμίες σου γιγαντώνονται αξεπέραστα εμπόδια, δύο πράγματα συμβαίνουν: Ή εγκαταλείπεις ή πεισμώνεις. Κι η Άννα πεισμώνει. Σε αυτό τον γάμο πρέπει να εμφανιστεί με έναν σύζυγο… ή έστω με έναν αρραβωνιαστικό. Της μένουν μόνο δύο εβδομάδες για να τον βρει. Δε γνωρίζει όμως πως κάποιες φορές ο μεγαλύτερος πόθος μας μπορεί να καταλήξει στον χειρότερο εφιάλτη…
Ο Αϊ-Βασίλης είναι γέρος, με παραπανίσια κιλά, δουλεύει συνέχεια και κουράζεται πολύ. Κι όμως, κάθε μα κάθε χρόνο έρχεται χαμογελαστός και κεφάτος σε όλα τα σπίτια για να φέρει δώρα. Αλλά αυτό δεν το εκτιμούν πολλά παιδιά και δυστυχώς τον ταλαιπωρούν… Αν εσύ δεν είσαι ένα από αυτά τα παιδιά και θέλεις πραγματικά να διευκολύνεις τον Αϊ-Βασίλη στη δουλειά του, τότε διάβασε αυτό το ξεκαρδιστικό βιβλίο και ακολούθησε με προσοχή τις συμβουλές του.
Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει!. Και λοιπόν; Αυτό το ξέρουμε. Ο ένας μήνας διαδέχεται τον άλλον. Ναι, αλλά καθένας τους έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τους δικούς του θησαυρούς. Κάτι αλλιώτικο. Σ’ αυτό το βιβλίο κάθε μήνας έχει τη δική του ΑΛΦΑΒΗΤΑ, από το ΑΛΦΑ ως το ΩΜΕΓΑ, που μας ξεδιπλώνει τα δικά του μυστικά, τη δική του ιστορία. Κι όταν φτάσετε στην τελευταία ΑΛΦΑΒΗΤΑ, μπορείτε μόνοι σας ν’ αλλάξετε τον τίτλο και να τον κάνετε: Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει, κάτι όμορφο συμβαίνει.
Ο Άγγελος και η θεία Ουρανία βγάζουν και πάλι τις καμπαρντίνες τους από την ντουλάπα και μαζί με τον αγαπημένο τους κούνελο επιστρέφουν για νέες περιπέτειες! Αυτή τη φορά αποστολή τους είναι η αναζήτηση της Νεφερτίτης, της πανέμορφης γάτας της οικογένειας Φιρίκη, που από ό,τι υποψιάζονται έχει πέσει θύμα απαγωγής μέσω μιας ηλεκτρονικής απάτης. Μια λεπτομέρεια στην περιγραφή της εξαφάνισης τους οδηγεί μέσα από το facebook στα ίχνη του μυστηριώδους κυρίου Αίλουρου. Για να τον εντοπίσουν, θα χρειαστεί να συνεργαστούν με την αινιγματική κυρία Μέλπω, το καμάρι της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Η ομάδα θα ενώσει τις δυνάμεις της και θα καταστρώσει ένα ριψοκίνδυνο σχέδιο δράσης. Άραγε θα τα καταφέρουν;