Δώρα για Δασκάλα
(1809)- Εμφάνιση
- 18
- 36
Πάρτε πέντε γράμματα. Το Α, το Η, το Κ, το Λ και το Σ. Σχηματίστε, με αυτά, τα ονόματα που έχουν δυο συμμαθητές - Άλκης ο ένας, Λάκης ο άλλος. Δυο αγόρια, λοιπόν, με ονόματα που τα σχηματίζουν τα ίδια γράμματα. Αλλά τυχερός μόνο ο ένας είναι. Μαντεύετε ποιος; Λοιπόν, το να είναι κανείς προληπτικός είναι κουταμάρα μεγάλη. Μαύρες γάτες, σπασμένοι καθρέφτες και διάφορα άλλα - χαζομάρες όλα! Κι αν διστάζετε να συμφωνήσετε μαζί μου, διαβάστε πρώτα την ιστορία της θειας μου της Λιλής, και μετά τα ξαναλέμε…
Στη ζωή μου αναγκάστηκα να καταπιώ μεγάλες δόσεις δηλητήριο από άτομα δικά μου, κοντινά, αγαπημένα. Παράταιρες αυτές οι λέξεις, αλήθεια. Δηλητήριο κι αγάπη δεν ταιριάζουν, δεν απαντώνται μαζί. Τρεις γυναίκες εγκλωβισμένες στον κλοιό της βίας, βασίλισσες σε μια παρτίδα σκάκι που τις εξαναγκάζει σε απρόβλεπτες κινήσεις. Οι βασιλιάδες τους, έπειτα από μια σειρά αποτρόπαιων δολοφονιών, εντοπίζονται νεκροί. Πρόκειται για ματ της τελευταίας γραμμής ή για ματ των ανόητων; Ποιος κινεί αυτές τις βασίλισσες; Ποιος ενορχηστρώνει τούτη τη θανάσιμη βαριάντα; Διέγραψα τη λέξη «φόβος» από το λεξιλόγιό μου. Οριστικά. Μαζί της φρόντισα να αποβάλω και κάποιες άλλες που είχαν θέσει τη ζωή μου σε μόνιμη καταστολή, όπως την ταπείνωση, την απόρριψη, την εξάρτηση. Η αστυνομία παρατάσσει τους αξιωματικούς της, μα ο δολοφόνος φαντάζει ασύλληπτος. Τα θύματα μετατρέπονται σε θύτες ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο; Οι βασίλισσες θυσιάζουν και θυσιάζονται. Ποια βαριάντα θα τις οδηγήσει στο πολυπόθητο ρουά ματ;
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες ως λαός συνήθως αναδεικνύονται καλύτερα στις έκτακτες περιστάσεις, όπως και στην αρχαιότητα: Περσικοί Πόλεμοι, εναντίον των Καρχηδονίων στη Σικελία, του ύψους· του βάθους ο Πελοποννησιακός Πόλεμος· η κατάκτηση του Μεγαλέξανδρου, του ύψους· του βάθους οι επίγονοι ανάμεσά τους. Εικοσιένα του ύψους, οι εμφύλιοι του βάθους. Ο κατάλογος είναι μακρύς - και πάντοτε σε σχέση με τους ξένους, εχθρούς, βαρβάρους ή μεταξύ μας θα συνεχιστεί η ίδια εικόνα κατά μήκος της Ιστορίας μας. Ποια είναι τα μυστηριώδη κίνητρα αυτού του μηχανισμού; Τα άρθρα, γραμμένα σε μια εποχή μεγάλης ταπείνωσης ηθικής, οικονομικής, πολιτιστικής και πολιτικής, με αναπάντεχα φαινόμενα, αντιμετωπίζουν την κατάσταση με την ειρωνεία, τον σαρκασμό, την ψύχραιμη κριτική ή το φανταστικό παιχνίδι, που είναι ίσως η καλύτερη άμυνα και αντεπίθεση σε μια δύσκολη έως τραγική περίσταση, με σκοπό να ανεβάσει το ηθικό και να εκμηδενίσει τα στερεότυπα εναντίον του Έθνους που τόσο άδικα δοκιμάζεται σκληρά.
«Η αλήθεια δεν είναι ποτέ φριχτή, είναι μόνο ενδιαφέρουσα». Όταν ο διακεκριμένος επιστήμονας σερ Κλοντ Έιμορι υποψιάζεται πως η επαναστατική φόρμουλα που έχει επινοήσει για ένα πανίσχυρο εκρηκτικό μπορεί να κλαπεί, καλεί τον Ηρακλή Πουαρό να περάσει το Σαββατοκύριακο στην εξοχική του κατοικία, ώστε να διασφαλίσει πως ο Βέλγος ντετέκτιβ θα την παραδώσει σώα και αβλαβή τη Δευτέρα στο υπουργείο Αμύνης της Μεγάλης Βρετανίας. Το Σαββατοκύριακο ωστόσο θα αποβεί ολέθριο, τόσο για τη φόρμουλα όσο και για τον δημιουργό της. Ο Ηρακλής Πουαρό, με τη βοήθεια του λοχαγού Χέιστινγκς, θα πρέπει να ξεμπλέξει ένα κουβάρι από οικογενειακές βεντέτες, παλιούς έρωτες και ύποπτους ξένους, προκειμένου να βρει τον δολοφόνο και να αποτρέψει την απόλυτη καταστροφή.
Μέσα σε αυτό το υπέροχο βιβλίο με τις χαρούμενες γιορτινές εικόνες θα βρεις τους στίχους και τη βασική μελωδία αγαπημένων χριστουγεννιάτικων τραγουδιών! Μάθε να παίζεις εύκολα τα τραγούδια Τρίγωνα Κάλαντα, Ρούντολφ το ελαφάκι, Πάει ο παλιός ο χρόνος και άλλα – απλώς πάτησε το πλήκτρο που αντιστοιχεί στο χρώμα και τον αριθμό της νότας πάνω από κάθε συλλαβή.
ΕΛΛΑΔΑ Αυτοκτονίες πολιτών, συγκρούσεις στους δρόμους και πυρπολημένες τράπεζες. Ανεργία, εξαθλίωση και ουρές για συσσίτια. Την ίδια στιγμή: ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μιας ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας εκτελείται με 45άρι στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μια επιφανής δικηγόρος offshore εταιρειών φουντάρει στη θάλασσα του Φαλήρου, ένας φασίστας κομματιάζεται μπροστά στα γραφεία της πολυεθνικής κι ένας επαναστάτης αριστεριστής θερίζεται μέσα στη γιάφκα του με πέντε διατρητικές σφαίρες. Αστυνόμος Βερέμης, ο επονομαζόμενος «Μονόφθαλμος». Ντετέκτιβ Μαρόγλου, ιδιάζουσα περίπτωση. Δύο αντιφατικοί ήρωες στο μάτι ενός κυκλώνα από ύποπτες αυτοκτονίες, βομβιστικές επιθέσεις και δολοφονίες εν ψυχρώ. Γύρω τους, ένας χορός από αδίστακτα αρπακτικά. Υπεράκτιες εταιρείες, κρυφές μίζες και ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Σέρβοι παρακρατικοί και Έλληνες πολιτικοί. Αδίστακτοι εκτελεστές, ακροαριστεροί τρομοκράτες και τραμπούκοι νεοναζιστές. ΕΛΛΑΔΑ Στη βιτρίνα, δημοκρατία. Στο βάθος, βόρβορος. Αίμα, πλιάτσικο και διαφθορά. ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΡΕΙΣ;
Με λένε Ντάτα… Χρόνια τώρα. Κοντεύω κι εγώ να ξεχάσω πως κάποτε με βάφτισαν Αλεξάνδρα∙ Αλεξάνδρα Σαλβάνου του Ροβέρτου και της Χαριτίνης. Είμαι ένοχη για όλα τα αμαρτήματα που μπορεί να φανταστεί η Εκκλησία ή η Αστυνομία, κι όμως δεν αισθάνομαι ένοχη για τίποτα. Όλα ήρθαν φυσιολογικά στο δρόμο μου ή σ’ εμένα φάνηκε έτσι. Δεν πέρασε καν από την σκέψη μου ότι μέσα μου γεννιόταν πρώτα το κακό, μετά το χειρότερο, και ποτέ το καλό. Γεννήθηκα πολύ όμορφη και αυτό ήταν ακόμη ένα όπλο, μια αόρατη παγίδα για τα υποψήφια θύματά μου. Κανένας δεν περιμένει η όψη ενός αγγέλου να κρύβει με τέτοια μαεστρία τη μαύρη ψυχή ενός σατανά που είναι ταγμένος να σκορπά το θάνατο και τον όλεθρο. Ίσως μάλιστα ο θάνατος, που τόσο εύκολα αποφάσιζα για κάποιους, να ήταν λύτρωση, κάθαρση, εξαγνισμός. Εχθρούς… Μόνο τέτοιους έκανα στη ζωή μου. Φίλους δεν απέκτησα ποτέ, αλλά δεν αισθάνθηκα και ποτέ την έλλειψή τους. Η φιλία ήταν για μένα αδυναμία, ένα όπλο στα χέρια του αντιπάλου, και δεν ήμουν από αυτές που έδιναν τέτοια περιθώρια, κι ούτε ήθελα περιττά βάρη. Με λένε Ντάτα. Ζω σε έναν άλλο κόσμο, που μόνη μου έφτιαξα, με δικούς μου νόμους. Με λένε Ντάτα και δε μετανιώνω…
Ετοιμάσου να μπεις σε δώδεκα μαγικούς κόσμους της μυθολογίας με οδηγό αυτό τον μοναδικό άτλαντα! Οι χάρτες στον Άτλαντα των Μύθων είναι ξεχωριστοί:δείχνουν πώς δώδεκα απίθανοι πολιτισμοί είδαν και σε ορισμένες περιπτώσεις εξακολουθούν να βλέπουν τον κόσμο. Για κάποιους είναι ένα γιγάντιο δέντροή ένα αναποδογυρισμένο βουνό, ενώ κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι ζούμε στην πλάτη μιας πελώριας χελώνας.Όλοι τους, όμως, είναι συναρπαστικοί. Καθώς θα ταξιδεύεις στον κόσμο, θα συναντήσεις πληθώρα θεών, τεράτων, ηρώων και φανταστικών θηρίων. Πρόσεξε μόνο μην πέσεις πάνω σε λυκανθρώπους και πνεύματα…
Σε αυτό το εκπληκτικό βιβλίο θα σου εξηγήσουμε ένα σωρό πράγματα, τα οποία μπορείς να καταλάβεις καλύτερα βλέποντάς τα πάνω στον χάρτη. Θα δεις, για παράδειγμα, πού αναπτύσσονται διάφορα είδη φυτών και πού ζουν πολλά και εντυπωσιακά είδη ζώων. Θα μάθεις επίσης ποιες γλώσσες μιλούν παιδιά από άλλες χώρες, ενώ θα βρεις τα πιο ψηλά βουνά και τα πιο μακριά ποτάμια. Θα διασκεδάσεις ανακαλύπτοντας τι γιορτάζουν οι οικογένειες σε κάθε γωνιά του πλανήτη και άλλα πολλά! Προσοχή όμως, στις τελευταίες δύο σελίδες οι εικόνες είναι άνω κάτω! Θα καταφέρεις να τις βάλεις στη σωστή θέση; Ας ξεκινήσουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον υπέροχο κόσμο μας!
Το 1798, στο ταξίδι του προς την Αίγυπτο, ο Ναπολέων Βοναπάρτης «κρύφτηκε» για κάποιο διάστημα στην Ιεράπετρα της Κρήτης, κάτι που λίγοι γνώριζαν κι ακόμη πιο λίγοι έμαθαν ποτέ. Δίπλα του, ο Ζαν Λινιέ˙ ο πιο πιστός αξιωματικός και παιδικός του φίλος απ’ τις γειτονιές της Κορσικής. Τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς, μια άγρια, τρικυμισμένη νύχτα, η Σοφία Σινιώρη, μια υπέροχη γυναίκα, στη δίνη ενός αναπάντεχου, μοιραίου έρωτα, φυγαδεύεται από την Κρήτη στη Μάνη, και κατόπιν στην Πεντέλη, για να καταλήξει στο Παρίσι, συνοδεία του Μπερναρντέν, ενός απόστρατου αξιωματικού. Πάνω από δύο αιώνες μετά, η Σοφί Λινιέ, ένα κορίτσι τού σήμερα στην πρωτεύουσα πόλη της Γαλλίας, τη μέρα που αποχαιρετά τη μητέρα της, Λιμπερτέ, για το μεγάλο ταξίδι, ανακαλύπτει ένα από χρόνια κρυμμένο μυστικό σε έναν παλιό πίνακα ζωγραφικής. Τα βήματά της θα την οδηγήσουν στη νοτιότερη γωνιά της Ευρώπης, την Κρήτη, και μετά στην Πεντέλη, σ’ έναν έρημο πύργο, όπου μέσα από τα μάτια της και την ψυχή της θα ενωθούν, μ’ έναν τρόπο σχεδόν μεταφυσικό, οι δυο τόσο μακρινοί κόσμοι, που χωρίζονται από αιώνες, με τη ρωγμή του ανεκπλήρωτου ωστόσο να χάσκει εντός τους. Κι ίσως έτσι λυτρωθούν κι απελευθερωθούν από τα δεσμά μιας αιώνιας προσμονής. Είναι η μοίρα των ανθρώπων, η τύχη, κάποιος θεός; Τι είναι αυτό που ορίζει τελικά τα βήματά τους;
«Ο Άρχοντας του Σκότους είναι μόνος, χωρίς φίλους, εγκαταλειμμένος από τους οπαδούς του. Ο δούλος του έμεινε αλυσοδεμένος δώδεκα χρόνια. Απόψε, πριν από τα μεσάνυχτα, ο δούλος του θα ελευθερωθεί και θα σμίξει ξανά με τον αφέντη του». Έπειτα από ένα τεραστίων διαστάσεων μαγικό ατύχημα, ο Χάρι Πότερ το σκάει από το σπίτι των Ντάρσλι και επιβιβάζεται στο Λεωφορείο των Ιπποτών, σίγουρος για την αυστηρή τιμωρία που τον περιμένει. Μόνο που το Υπουργείο Μαγείας έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει αυτή τη στιγμή· ο διαβόητος κρατούμενος και αφοσιωμένος ακόλουθος του λόρδου Βόλντεμορτ, Σείριος Μπλακ, έχει αποδράσει από τη φυλακή του Αζκαμπάν. Οι φήμες τον θέλουν να κυνηγάει τον Χάρι και ο υπουργός Μαγείας αναθέτει στους Παράφρονες του Αζκαμπάν να περιφρουρούν το μαγικό σχολείο, με όπλο τους το τρομακτικό φιλί που ρουφά την ψυχή των υποψήφιων θυμάτων τους. Στον τρίτο χρόνο της φοίτησής του στο «Χόγκουαρτς» ο Χάρι καταδιώκεται από σκοτεινές φήμες και οιωνούς θανάτου, ενώ ανακαλύπτει καινούργια στοιχεία για το παρελθόν του και έρχεται αντιμέτωπος με έναν από τους πιο πιστούς υπηρέτες του Άρχοντα του Σκότους… Η πολυαναμενόμενη, εικονογραφημένη έκδοση του τρίτου βιβλίου της κλασικής σειράς της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ ξεχειλίζει από μαγικές εικόνες που έχει δημιουργήσει ο βραβευμένος Τζιμ Κέι με μια τεχνική που συνδυάζει χρώματα, μολύβια και πίξελ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΚΡΙΣΤΙΑΝΟ ΡΟΝΑΛΝΤΟ, ΤΟΝ ΑΠΟΛΥΤΟ ΗΡΩΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ο Κριστιάνο Ρονάλντο ξεπέρασε τη φτώχεια και τις αρρώστιες και έγινε ένας από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές στην Ιστορία. Δραπετεύοντας από τους δρόμους της Μαδέρα, απέδειξε ότι είναι παιδί-θαύμα στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, πριν γίνει θρύλος στη Ρεάλ Μαδρίτης και στην Εθνική Πορτογαλίας. Αυτή είναι η ιστορία του αγοριού που έγινε ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου.
Γνωρίστε σπουδαίους ήρωες της Επανάστασης του 1821 και ανακαλύψτε μερικά από τα κατορθώματα τους. Στη συνέχεια χρωματίστε τις φορεσιές τους με βάση την έγχρωμη μικρογραφία τους.
Ιδού, ζήσαμε κι εμείς! Εμείς οι άφαντοι, οι αδικημένοι, οι άγνωστοι, οι απόκρυφοι, οι διαρκώς κρυμμένοι, ζήσαμε κι εμείς εδώ μέσα κάτι που αξίζει. Την αγάπη την ανθρώπινη, την καταδιωγμένη, τη σταυρωμένη αγάπη ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα που στ’ αλήθεια και με πάθος ενώθηκαν. Έτσι νομίζω, έκανε τέλος με σπασμένη φωνή η Ταμάρα. Και ο πιο μεγάλος εγκληματίας, λένε, επιθυμεί μια στιγμή, κάπως, κάτι να φανερώσει από εκείνο που έπραξε. Κάτι από το αποτρόπαιο έγκλημά του να ξεγλιστρήσει και κάτι να αποκαλύψει στους τρίτους, στον κόσμο. Να του δοθεί μια κάποια ευκαιρία να αποκαλυφθεί. Τρομερή ροπή έσταξε μέσα στο πλάσμα του ο Θεός.
Παλεύεις με το βάρος σου; Έχεις δοκιμάσει τη μία δίαιτα μετά την άλλη χωρίς αποτέλεσμα; Αν ναι, τότε κρατάς στα χέρια σου το κατάλληλο βιβλίο. Προσεγγίζοντας το θέμα με σαφή, συνοπτικό και άμεσο τρόπο, η Κάθριν Φράνσις σού δείχνει πώς να απαλλαγείς από τα περιττά κιλά μια για πάντα. Με προσαρμογές στο διαιτολόγιο και τη γυμναστική σου, μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς να το ξαναπάρεις και να είσαι πιο υγιής κι ευτυχισμένος - για το υπόλοιπο της ζωής σου. Η Κάθριν Φράνσις είναι δημοσιογράφος που ειδικεύεται θέματα για τη διατροφή, την υγεία και το αδυνάτισμα.
Μήπως η ζωή σου κατακλύζεται από πλάσματα που σε βλάπτουν με την ηλιθιότητά τους; Μήπως επιθυμείς να δώσεις τέλος σ’ αυτή την απαίσια εμπειρία αλλά δεν ξέρεις πώς; Οι ηλίθιοι εμφανίζονται χωρίς προειδοποίηση, εκεί όπου δεν το περιμένεις. Επιθυμείς απλώς να μετακινηθείς, να απολαύσεις ένα τοπίο, να εργαστείς, να χαρείς το ότι είσαι ζωντανός, και τότε, ένας ηλίθιος έρχεται να σου χαλάσει τη μέρα, να σε δυσκολέψει, ή ακόμη χειρότερα, να σε εγκλωβίσει κι εσένα στην ηλιθιότητά του. Είναι παντού. Και προσπαθώντας να τα βγάλεις πέρα μαζί τους, κινδυνεύεις να γίνεις ένας απ’ αυτούς. Με χιούμορ, αγαθές προθέσεις και σοφία, το βιβλίο αυτό προτείνει μια νέα ηθική με βάση την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη μάστιγα της εποχής μας, αυτή την ασθένεια που αφορά συνολικά την κοινωνία και δηλητηριάζει τη ζωή του καθενός μας.
Έρωτες και καημοί στη λουλουδιασμένη Πόλη του 1920 Τη γοητευτική όσο και συνταρακτική περίοδο της Πόλης πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή ανατέμνει το μυθιστόρημα του Θοδωρή Παπαθεοδώρου, με το οποίο ο συγγραφέας κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά γράμματα. Μέσα από τη "σάγκα" του απαγορευμένου έρωτα δύο νεαρών παιδιών, της Χαράς και του Νικήτα, ζωντανεύει με τρόπο συγκινητικό η εποχή που στην Κωνσταντινούπολη το ελληνικό στοιχείο κυριαρχούσε και έδινε τον τόνο. Η Χαρά και ο Νικήτας θα ζήσουν έναν έρωτα απόλυτο και αγνό, εν τούτοις απαγορευμένο από τις κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν. Η ζωή δεν στέκεται γενναιόδωρη απέναντί τους. Οι δύο νέοι θα χρειαστεί να ολοκληρώσουν τον δικό τους, προσωπικό και συνάμα οδυνηρό κύκλο, μέχρι να επισφραγίσουν τον έρωτα και την πνευματική αγάπη που τους συνδέει. Το "Αστρολούλουδο του Βοσπόρου" είναι το γλυκό κελάηδημα του έρωτα στον λουλουδιασμένο μπαξέ της Πόλης του 1920. Γραμμένο σε γλώσσα γλαφυρή, αξιοποιώντας την ιδιόλεκτο των κατοίκων της, οσφραίνεται ηδονικά το μυρωμένο αγέρι του Βοσπόρου και βυθίζει τον αναγνώστη σε μια εποχή που συνεχίζει να κρατά αιχμάλωτη τη φαντασία του σύγχρονου Έλληνα. Η αφήγηση διανθίζεται με τη σωστή δόση ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων, ενώ οι φωτογραφίες και οι χάρτες της πόλης που παρατίθενται διευκολύνουν την "πλοήγηση" στην εποχή, καθιστώντας την ανάγνωση απολαυστική και ηδονική.
Παρ’ όλο που είχε υποταγεί εντελώς στο ασυνείδητο της ηδονής, κατάλαβε τι έμελλε να του συμβεί, αλλά δε θέλησε να σταματήσει. Συνέχισε. Συνέχισε με άκρατη ευχαρίστηση, ώσπου τίναξε από μέσα του αυτό που τον έκανε άνδρα: το σπέρμα του, την ίδια στιγμή που απ’ το λαρύγγι του άφηνε να βγει αυτό που τον έκανε άνθρωπο: η ψυχή του. Το μόνο που έμεινε μετά ήταν ένα σώμα κορεσμένο, άδειο. Ο άνδρας της κραυγής ήταν νεκρός. Ο άνδρας της κραυγής ήταν ένας άνθρωπος που βάδιζε και είχε κάνει μια στάση μετά από σχεδόν έναν αιώνα αδιάκοπο περπάτημα. Ήταν ενενήντα εννέα χρόνων και πέθανε γνωρίζοντας πως θα γινόταν πατέρας για τρίτη φορά. Η γυναίκα του θα το μάθαινε λίγες εβδομάδες αργότερα. Ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα μαγικού ρεαλισμού, στην παράδοση του Χουάν Ρούλφο και του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.