Δώρα για Εκείνη / Εκείνον
(1929)- Εμφάνιση
- 18
- 36
ΕΛΛΑΔΑ Αυτοκτονίες πολιτών, συγκρούσεις στους δρόμους και πυρπολημένες τράπεζες. Ανεργία, εξαθλίωση και ουρές για συσσίτια. Την ίδια στιγμή: ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μιας ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας εκτελείται με 45άρι στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μια επιφανής δικηγόρος offshore εταιρειών φουντάρει στη θάλασσα του Φαλήρου, ένας φασίστας κομματιάζεται μπροστά στα γραφεία της πολυεθνικής κι ένας επαναστάτης αριστεριστής θερίζεται μέσα στη γιάφκα του με πέντε διατρητικές σφαίρες. Αστυνόμος Βερέμης, ο επονομαζόμενος «Μονόφθαλμος». Ντετέκτιβ Μαρόγλου, ιδιάζουσα περίπτωση. Δύο αντιφατικοί ήρωες στο μάτι ενός κυκλώνα από ύποπτες αυτοκτονίες, βομβιστικές επιθέσεις και δολοφονίες εν ψυχρώ. Γύρω τους, ένας χορός από αδίστακτα αρπακτικά. Υπεράκτιες εταιρείες, κρυφές μίζες και ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Σέρβοι παρακρατικοί και Έλληνες πολιτικοί. Αδίστακτοι εκτελεστές, ακροαριστεροί τρομοκράτες και τραμπούκοι νεοναζιστές. ΕΛΛΑΔΑ Στη βιτρίνα, δημοκρατία. Στο βάθος, βόρβορος. Αίμα, πλιάτσικο και διαφθορά. ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΡΕΙΣ;
Με λένε Ντάτα… Χρόνια τώρα. Κοντεύω κι εγώ να ξεχάσω πως κάποτε με βάφτισαν Αλεξάνδρα∙ Αλεξάνδρα Σαλβάνου του Ροβέρτου και της Χαριτίνης. Είμαι ένοχη για όλα τα αμαρτήματα που μπορεί να φανταστεί η Εκκλησία ή η Αστυνομία, κι όμως δεν αισθάνομαι ένοχη για τίποτα. Όλα ήρθαν φυσιολογικά στο δρόμο μου ή σ’ εμένα φάνηκε έτσι. Δεν πέρασε καν από την σκέψη μου ότι μέσα μου γεννιόταν πρώτα το κακό, μετά το χειρότερο, και ποτέ το καλό. Γεννήθηκα πολύ όμορφη και αυτό ήταν ακόμη ένα όπλο, μια αόρατη παγίδα για τα υποψήφια θύματά μου. Κανένας δεν περιμένει η όψη ενός αγγέλου να κρύβει με τέτοια μαεστρία τη μαύρη ψυχή ενός σατανά που είναι ταγμένος να σκορπά το θάνατο και τον όλεθρο. Ίσως μάλιστα ο θάνατος, που τόσο εύκολα αποφάσιζα για κάποιους, να ήταν λύτρωση, κάθαρση, εξαγνισμός. Εχθρούς… Μόνο τέτοιους έκανα στη ζωή μου. Φίλους δεν απέκτησα ποτέ, αλλά δεν αισθάνθηκα και ποτέ την έλλειψή τους. Η φιλία ήταν για μένα αδυναμία, ένα όπλο στα χέρια του αντιπάλου, και δεν ήμουν από αυτές που έδιναν τέτοια περιθώρια, κι ούτε ήθελα περιττά βάρη. Με λένε Ντάτα. Ζω σε έναν άλλο κόσμο, που μόνη μου έφτιαξα, με δικούς μου νόμους. Με λένε Ντάτα και δε μετανιώνω…
Η μάγισσα Κουκού Κικιριρί Νυχτεριδολιλί ήταν θυμωμένη. Πλησίαζε παραμονή Πρωτοχρονιάς κι ήταν ολομόναχη. Κανένας δεν την αγαπούσε. Ήξερε καλά πως γι’ αυτό έφταιγε ο Αϊ-Βασίλης. Έτσι αποφάσισε να τον εκδικηθεί. Του μαγείρεψε παστίτσιο, το αγαπημένο του φαγητό, και το ράντισε με σκόνη από φταρνίσματα σαλιγκαριών. Ο Αϊ-Βασίλης έφαγε μια μεγάλη μπουκιά και μεταμορφώθηκε σε ένα… τεράστιο παπάκι. Ένα παπάκι που φορούσε τη στολή του Αϊ-Βασίλη! Μια ξεκαρδιστική γιορτινή ιστορία για τη σημασία της καλοσύνης, της προσφοράς, της αγάπης.
Μια διορατική προσέγγιση της ζωής του Γαλιλαίου, ενός από τους μεγαλύτερους επιστήμονες στην Ιστορία, που ρίχνει νέο φως στις ανακαλύψεις του και στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε από τους αρνητές της επιστήμης. Η ιστορία του Γαλιλαίου είναι σήμερα πιο επίκαιρη από ποτέ. Βρισκόμαστε εν μέσω πολυσχιδών κρίσεων, όπως για παράδειγμα η κλιματική αλλαγή, διότι η επιστήμη αμφισβητείται ή αγνοείται. Ο Γαλιλαίος αντιμετώπισε αυτό το πρόβλημα πριν από τετρακόσια χρόνια. Οι ανακαλύψεις του, βασισμένες σε προσεχτικές παρατηρήσεις και έξυπνα πειράματα, ήρθαν σε σύγκρουση με τη συμβατική γνώση και τις διδαχές της Εκκλησίας εκείνη την εποχή, με αποτέλεσμα τα βιβλία του, ύστερα από μια κραυγαλέα καταπάτηση της ελευθερίας της σκέψης, να απαγορευτούν από τις εκκλησιαστικές Αρχές. Ο δρ Μάριο Λίβιο βασίζεται στην προσωπική του επιστημονική εξειδίκευση και εμβαθύνει στον τρόπο που ο Γαλιλαίος κατέληξε στα τολμηρά συμπεράσματά του για τον κόσμο και τους νόμους της φύσης. Ο Γαλιλαίος ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους πίσω από την επιστημονική επανάσταση. Πίστευε ότι κάθε μορφωμένος άνθρωπος θα έπρεπε να γνωρίζει την επιστήμη τόσο καλά, όσο τη λογοτεχνία, και επέμενε να απευθύνεται στο ευρύ κοινό εκδίδοντας τα βιβλία του στα ιταλικά και όχι στα λατινικά. Ο Γαλιλαίος έφτασε στο σημείο να δικαστεί επειδή αρνούνταν να αποκηρύξει τις επιστημονικές πεποιθήσεις του. Αποτελεί έμπνευση για τους επιστήμονες αλλά και για όλους όσοι σέβονται την επιστήμη, η οποία, όπως τονίζει ο Λίβιο, απειλείται ακόμα και στις μέρες μας.
Το 1798, στο ταξίδι του προς την Αίγυπτο, ο Ναπολέων Βοναπάρτης «κρύφτηκε» για κάποιο διάστημα στην Ιεράπετρα της Κρήτης, κάτι που λίγοι γνώριζαν κι ακόμη πιο λίγοι έμαθαν ποτέ. Δίπλα του, ο Ζαν Λινιέ˙ ο πιο πιστός αξιωματικός και παιδικός του φίλος απ’ τις γειτονιές της Κορσικής. Τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς, μια άγρια, τρικυμισμένη νύχτα, η Σοφία Σινιώρη, μια υπέροχη γυναίκα, στη δίνη ενός αναπάντεχου, μοιραίου έρωτα, φυγαδεύεται από την Κρήτη στη Μάνη, και κατόπιν στην Πεντέλη, για να καταλήξει στο Παρίσι, συνοδεία του Μπερναρντέν, ενός απόστρατου αξιωματικού. Πάνω από δύο αιώνες μετά, η Σοφί Λινιέ, ένα κορίτσι τού σήμερα στην πρωτεύουσα πόλη της Γαλλίας, τη μέρα που αποχαιρετά τη μητέρα της, Λιμπερτέ, για το μεγάλο ταξίδι, ανακαλύπτει ένα από χρόνια κρυμμένο μυστικό σε έναν παλιό πίνακα ζωγραφικής. Τα βήματά της θα την οδηγήσουν στη νοτιότερη γωνιά της Ευρώπης, την Κρήτη, και μετά στην Πεντέλη, σ’ έναν έρημο πύργο, όπου μέσα από τα μάτια της και την ψυχή της θα ενωθούν, μ’ έναν τρόπο σχεδόν μεταφυσικό, οι δυο τόσο μακρινοί κόσμοι, που χωρίζονται από αιώνες, με τη ρωγμή του ανεκπλήρωτου ωστόσο να χάσκει εντός τους. Κι ίσως έτσι λυτρωθούν κι απελευθερωθούν από τα δεσμά μιας αιώνιας προσμονής. Είναι η μοίρα των ανθρώπων, η τύχη, κάποιος θεός; Τι είναι αυτό που ορίζει τελικά τα βήματά τους;
«Ο Άρχοντας του Σκότους είναι μόνος, χωρίς φίλους, εγκαταλειμμένος από τους οπαδούς του. Ο δούλος του έμεινε αλυσοδεμένος δώδεκα χρόνια. Απόψε, πριν από τα μεσάνυχτα, ο δούλος του θα ελευθερωθεί και θα σμίξει ξανά με τον αφέντη του». Έπειτα από ένα τεραστίων διαστάσεων μαγικό ατύχημα, ο Χάρι Πότερ το σκάει από το σπίτι των Ντάρσλι και επιβιβάζεται στο Λεωφορείο των Ιπποτών, σίγουρος για την αυστηρή τιμωρία που τον περιμένει. Μόνο που το Υπουργείο Μαγείας έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσει αυτή τη στιγμή· ο διαβόητος κρατούμενος και αφοσιωμένος ακόλουθος του λόρδου Βόλντεμορτ, Σείριος Μπλακ, έχει αποδράσει από τη φυλακή του Αζκαμπάν. Οι φήμες τον θέλουν να κυνηγάει τον Χάρι και ο υπουργός Μαγείας αναθέτει στους Παράφρονες του Αζκαμπάν να περιφρουρούν το μαγικό σχολείο, με όπλο τους το τρομακτικό φιλί που ρουφά την ψυχή των υποψήφιων θυμάτων τους. Στον τρίτο χρόνο της φοίτησής του στο «Χόγκουαρτς» ο Χάρι καταδιώκεται από σκοτεινές φήμες και οιωνούς θανάτου, ενώ ανακαλύπτει καινούργια στοιχεία για το παρελθόν του και έρχεται αντιμέτωπος με έναν από τους πιο πιστούς υπηρέτες του Άρχοντα του Σκότους… Η πολυαναμενόμενη, εικονογραφημένη έκδοση του τρίτου βιβλίου της κλασικής σειράς της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ ξεχειλίζει από μαγικές εικόνες που έχει δημιουργήσει ο βραβευμένος Τζιμ Κέι με μια τεχνική που συνδυάζει χρώματα, μολύβια και πίξελ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΚΡΙΣΤΙΑΝΟ ΡΟΝΑΛΝΤΟ, ΤΟΝ ΑΠΟΛΥΤΟ ΗΡΩΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ Ο Κριστιάνο Ρονάλντο ξεπέρασε τη φτώχεια και τις αρρώστιες και έγινε ένας από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές στην Ιστορία. Δραπετεύοντας από τους δρόμους της Μαδέρα, απέδειξε ότι είναι παιδί-θαύμα στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, πριν γίνει θρύλος στη Ρεάλ Μαδρίτης και στην Εθνική Πορτογαλίας. Αυτή είναι η ιστορία του αγοριού που έγινε ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες του παγκόσμιου ποδοσφαίρου.
Ανακαλύψτε µέσα σε αυτό το κουτί ένα υπέροχο εικονογραφηµένο βιβλίο µε τη διασκευή του κλασικού χριστουγεννιάτικου ποιήµατος, καθώς και ένα παζλ 30 κοµµατιών µε ένα πανέµορφο σκηνικό από την ιστορία.
Ιδού, ζήσαμε κι εμείς! Εμείς οι άφαντοι, οι αδικημένοι, οι άγνωστοι, οι απόκρυφοι, οι διαρκώς κρυμμένοι, ζήσαμε κι εμείς εδώ μέσα κάτι που αξίζει. Την αγάπη την ανθρώπινη, την καταδιωγμένη, τη σταυρωμένη αγάπη ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα που στ’ αλήθεια και με πάθος ενώθηκαν. Έτσι νομίζω, έκανε τέλος με σπασμένη φωνή η Ταμάρα. Και ο πιο μεγάλος εγκληματίας, λένε, επιθυμεί μια στιγμή, κάπως, κάτι να φανερώσει από εκείνο που έπραξε. Κάτι από το αποτρόπαιο έγκλημά του να ξεγλιστρήσει και κάτι να αποκαλύψει στους τρίτους, στον κόσμο. Να του δοθεί μια κάποια ευκαιρία να αποκαλυφθεί. Τρομερή ροπή έσταξε μέσα στο πλάσμα του ο Θεός.
Παλεύεις με το βάρος σου; Έχεις δοκιμάσει τη μία δίαιτα μετά την άλλη χωρίς αποτέλεσμα; Αν ναι, τότε κρατάς στα χέρια σου το κατάλληλο βιβλίο. Προσεγγίζοντας το θέμα με σαφή, συνοπτικό και άμεσο τρόπο, η Κάθριν Φράνσις σού δείχνει πώς να απαλλαγείς από τα περιττά κιλά μια για πάντα. Με προσαρμογές στο διαιτολόγιο και τη γυμναστική σου, μπορείς να χάσεις βάρος χωρίς να το ξαναπάρεις και να είσαι πιο υγιής κι ευτυχισμένος - για το υπόλοιπο της ζωής σου. Η Κάθριν Φράνσις είναι δημοσιογράφος που ειδικεύεται θέματα για τη διατροφή, την υγεία και το αδυνάτισμα.
Ανήκεις κι εσύ στους καπνιστές που θέλουν απεγνωσμένα να κόψουν το τσιγάρο; Που ενώ το τσιγάρο βλάπτει και την υγεία και την τσέπη σου, αδυνατείς να το κόψεις; Αν ναι, τότε κρατάς στα χέρια σου το κατάλληλο βιβλίο. Γραμμένο από γιατρό, με χρόνια εμπειρίας στην υποστήριξη ασθενών για τη διακοπή του τσιγάρου, ο πρακτικός αυτός οδηγός θα σου υποδείξει όλα τα απαραίτητα βήματα -επιθέματα νικοτίνης, βελονισμό, ακόμη κι εφαρμογές στο κινητό- για ένα πιο υγιές μέλλον. Ο δρ Σάιμον Άτκινς είναι γιατρός. Επίσης καλύπτει θέματα υγείας σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές, αλλά και σε βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά.
Έρωτες και καημοί στη λουλουδιασμένη Πόλη του 1920 Τη γοητευτική όσο και συνταρακτική περίοδο της Πόλης πριν από τη Μικρασιατική Καταστροφή ανατέμνει το μυθιστόρημα του Θοδωρή Παπαθεοδώρου, με το οποίο ο συγγραφέας κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά γράμματα. Μέσα από τη "σάγκα" του απαγορευμένου έρωτα δύο νεαρών παιδιών, της Χαράς και του Νικήτα, ζωντανεύει με τρόπο συγκινητικό η εποχή που στην Κωνσταντινούπολη το ελληνικό στοιχείο κυριαρχούσε και έδινε τον τόνο. Η Χαρά και ο Νικήτας θα ζήσουν έναν έρωτα απόλυτο και αγνό, εν τούτοις απαγορευμένο από τις κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν. Η ζωή δεν στέκεται γενναιόδωρη απέναντί τους. Οι δύο νέοι θα χρειαστεί να ολοκληρώσουν τον δικό τους, προσωπικό και συνάμα οδυνηρό κύκλο, μέχρι να επισφραγίσουν τον έρωτα και την πνευματική αγάπη που τους συνδέει. Το "Αστρολούλουδο του Βοσπόρου" είναι το γλυκό κελάηδημα του έρωτα στον λουλουδιασμένο μπαξέ της Πόλης του 1920. Γραμμένο σε γλώσσα γλαφυρή, αξιοποιώντας την ιδιόλεκτο των κατοίκων της, οσφραίνεται ηδονικά το μυρωμένο αγέρι του Βοσπόρου και βυθίζει τον αναγνώστη σε μια εποχή που συνεχίζει να κρατά αιχμάλωτη τη φαντασία του σύγχρονου Έλληνα. Η αφήγηση διανθίζεται με τη σωστή δόση ιστορικών και πολιτιστικών στοιχείων, ενώ οι φωτογραφίες και οι χάρτες της πόλης που παρατίθενται διευκολύνουν την "πλοήγηση" στην εποχή, καθιστώντας την ανάγνωση απολαυστική και ηδονική.
Παρ’ όλο που είχε υποταγεί εντελώς στο ασυνείδητο της ηδονής, κατάλαβε τι έμελλε να του συμβεί, αλλά δε θέλησε να σταματήσει. Συνέχισε. Συνέχισε με άκρατη ευχαρίστηση, ώσπου τίναξε από μέσα του αυτό που τον έκανε άνδρα: το σπέρμα του, την ίδια στιγμή που απ’ το λαρύγγι του άφηνε να βγει αυτό που τον έκανε άνθρωπο: η ψυχή του. Το μόνο που έμεινε μετά ήταν ένα σώμα κορεσμένο, άδειο. Ο άνδρας της κραυγής ήταν νεκρός. Ο άνδρας της κραυγής ήταν ένας άνθρωπος που βάδιζε και είχε κάνει μια στάση μετά από σχεδόν έναν αιώνα αδιάκοπο περπάτημα. Ήταν ενενήντα εννέα χρόνων και πέθανε γνωρίζοντας πως θα γινόταν πατέρας για τρίτη φορά. Η γυναίκα του θα το μάθαινε λίγες εβδομάδες αργότερα. Ένα θαυμάσιο μυθιστόρημα μαγικού ρεαλισμού, στην παράδοση του Χουάν Ρούλφο και του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.
Στη διάρκεια του 19ου αιώνα, ανάµεσα στο Τορίνο, το Παλέρµο και το Παρίσι, συναντάµε µια υστερική σατανίστρια, έναν αβά που πεθαίνει δύο φορές, µερικά πτώµατα µέσα σ’ έναν υπόνοµο του Παρισιού, έναν Γαριβαλδίνο που ονοµάζεται Ιππόλυτος Νιέβο και χάθηκε στη θάλασσα κοντά στο Στρόµπολι, το ψεύτικο bordereau του Ντρέιφους για τη γερµανική πρεσβεία, τη σταδιακή µεγέθυνση του πλαστογραφήµατος που έγινε γνωστό ως Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών, το οποίο θα εµπνεύσει στον Χίτλερ τα στρατόπεδα εξόντωσης, Ιησουίτες που δολοπλοκούν εναντίον των Μασόνων, Μασόνους, Καρµπονάρους και Ματσινιανούς που στραγγαλίζουν τους παπάδες µε τα έντερά τους, έναν Γαριβάλδη αρθριτικό και στραβοκάνη, τα σχέδια των Μυστικών Υπηρεσιών του Πιεµόντε, της Γαλλίας, της Πρωσίας και της Ρωσίας, τις σφαγές στο Παρίσι της Κοµούνας, όπου ο κόσµος τρώει τα ποντίκια, αηδιαστικά και ρυπαρά στέκια εγκληµατιών οι οποίοι, ανάµεσα στους ατµούς απ’ το αψέντι, καταστρώνουν εκρήξεις κι εξεγέρσεις στις πλατείες, ψεύτικες γενειάδες, ψεύτικους συµβολαιογράφους, ψεύτικες διαθήκες, διαβολικές αδελφότητες και µαύρες λειτουργίες. Σχεδόν τριάντα χρόνια µετά Το όνοµα του ρόδου, το οποίο καθιέρωσε τον Ουµπέρτο Έκο ως έναν από τους σηµαντικότερους λογοτέχνες του εικοστού αιώνα, το πολυαναµενόµενο Κοιµητήριο της Πράγας αποδεικνύει ότι το ταλέντο του ιδιοφυούς Ιταλού διανοούµενου παραµένει αστείρευτο.
Αναρωτήθηκες ποτέ τι σημαίνει να είναι κανείς ήρεμος; Το βιβλίο αυτό θα σε βοηθήσει να εξερευνήσεις τα συναισθήματά σου, χαρίζοντάς σου τις λέξεις που χρειάζεσαι για να πλημμυρίσεις τον κόσμο μας με γαλήνη και ηρεμία.
Θες να κάνεις φιλοσοφία; Γράψε ένα μυθιστόρημα. Η προτροπή ανήκει στον Αλμπέρ Καμύ και φαίνεται ότι ακριβώς αυτήν αποφάσισε να ακολουθήσει ο Ουμπέρτο Έκο όταν, πριν από σαράντα χρόνια, ήδη καθιερωμένος ως ακαδημαϊκός, στοχαστής και δοκιμιογράφος, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο χώρο της μυθοπλασίας με Το Όνομα του Ρόδου. Έργο συγκεντρωτικό και φυγόκεντρο, καμωμένο από μια ετερόκλητη πρώτη ύλη που η εύθυμη μαεστρία του Έκο καταφέρνει να συναρμόσει δημιουργικά, Το Όνομα του Ρόδου εξακολουθεί να μας σαγηνεύει, ακριβώς εξαιτίας αυτής της απροσδιόριστης μορφής που του επιτρέπει να διατελεί στα όρια ανάμεσα στο μυστηριώδες και το αυτονόητο, το αποκρυμμένο και το προφανές, το περιπετειώδες και το αφηρημένο ή το ιδεολογικό. Ελλειπτικό επειδή είναι σωρευτικό ιδιαίτερων ιστορικών -και όχι μόνο- γνώσεων και πληροφοριών, γκρίζο επειδή είναι πλήρες χρωμάτων και ενός απρόσμενου διακόσμου, ανεπίκαιρο και διαχρονικό επειδή εγκαθίσταται σε χρονικές τομές και εγγράφει την αστυνομική, καταιγιστική του πλοκή μέσα στην Ιστορία, το πρώτο μυθιστόρημα του Έκο λειτουργεί, πλέον, ως σημείο αναφοράς για την παγκόσμια λογοτεχνία.
Ο Γου είναι το λατρεμένο λούτρινο γουρουνάκι του Τζακ. Βρίσκεται πάντα δίπλα του, συμπαραστάτης στα καλά και στα κακά. Μια Παραμονή Χριστουγέννων, όμως, κάτι τρομερό συμβαίνει: ο Γου χάνεται. Έτσι ο Τζακ παρέα με το Χριστουγεννιάτικο Γουρουνάκι, τον αχώνευτο αντικαταστάτη του Γου, θα ταξιδέψουν στη μαγική Χώρα των Χαμένων όπου θα ζήσουν απίθανες περιπέτειες…
«Οι λέξεις, μαντμαζέλ, είναι απλώς το ρούχο που φορούν οι ιδέες». Ένας δολοφόνος τρομοκρατεί τη χώρα. Διαλέγει το ποιον και πού θα δολοφονήσει με αλφαβητική σειρά: Πρώτα μια ηλικιωμένη καπνοπώλισσα, ύστερα μια σερβιτόρα που της άρεσε να φλερτάρει, κατόπιν έναν πλούσιος άνδρα... Το μόνο κοινό τους είναι ότι ότι τα αρχικά των ονομάτων τους είναι διαδοχικά γράμματα. Με κάθε φόνο δείχνει και πιο σίγουρος. Τόσο σίγουρος, που μπαίνει στον πειρασμό να περιπαίξει και να μπερδέψει τον μεγάλο ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό. Αλλά αυτό ίσως να είναι το ένα –και το μοιραίο– λάθος του… Ένα εξαιρετικά δομημένο μυθιστόρημα, από τα πρώτα της αστυνομικής λογοτεχνίας που έχουν θέμα έναν serial killer, προτού καν καθιερωθεί ο όρος.