Βιβλία
(1417)- Εμφάνιση
- 18
- 36
Κάθισα στην άκρη του κρεβατιού κοιτώντας την και με τις πέντε μου αισθήσεις μαγεμένες. Ένας ηλικιωμένος δημοσιογράφος, όταν γίνεται ενενήντα χρονών, αποφασίζει να κάνει ένα ξεχωριστό δώρο στον εαυτό του: μια νύχτα με μια έφηβη παρθένα. Η πιο φημισμένη και καπάτσα πατρόνα της πόλης τού βρίσκει αυτό που ζητάει. Αλλά, αντί για μια μικρούλα πόρνη που θα τον αναζωογονήσει, ο ήρωάς μας συναντά μια Ωραία Κοιμωμένη, που θα του πάρει τα μυαλά. Και συνειδητοποιεί ότι μπορεί κανείς να πεθάνει στ’ αλήθεια από βαθύ, βασανιστικό, παράφορο έρωτα, σαν αυτόν που νιώθει τώρα ο ίδιος για πρώτη φορά στη ζωή του… Ένα βιβλίο για την εφήμερη σάρκα και τον παντοτινό έρωτα, με τη γοητευτική φωνή, τον αισθησιασμό και τη διεισδυτική ματιά του μεγάλου Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες.
Θυμώνεις κι εσύ κάπου κάπου; Κι εγώ το ίδιο. Υπάρχουν φορές που έχω θυμώσει τόσο πολύ, ώστε το μόνο που θέλω να κάνε είναι να φωνάξω δυνατά, να ουρλιάξω σε κάποιον… ή να κλοτσήσω κάτι… Όταν είμαι θυμωμένος, η καρδιά μου χτυπάει πιο γρήγορα από ποτέ… και το κεφάλι μου γίνεται κόκκινο σαν ντομάτα… Το βιβλίο αυτό περιγράφει με ευαισθησία τις διάφορες πτυχές του θυμού, προσφέροντας μια εξαιρετική ευκαιρία στους μεγάλους να μιλήσουν με τα παιδιά για αυτό το σημαντικό συναίσθημα και να βρουν λύσεις για την αντιμετώπισή του.
Τον Ιανουάριο του 2006, την εξηκοστή πρώτη επέτειο της απελευθέρωσης από το στρατόπεδο θανάτου Άουσβιτς, όπου ενάμισι εκατομμύριο άνθρωποι πέθαναν, έθνη από όλο τον κόσμο παρακολούθησαν την πρώτη Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος. Μερικούς μήνες μετά, θα μπορούσαν κάλλιστα να εορτάσουν την επέτειο ενός από τα πιο ακατάλυτα κείμενα για εκείνη τη φριχτή εποχή. Το ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ του Βίκτορ Φρανκλ, όπου ο συγγραφέας περιγράφει τις εμπειρίες του στα στρατόπεδα αφανισμού και αναλύει την ψυχοθεραπευτική του μέθοδο της λογοθεραπείας, εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1946, έχει πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από δώδεκα εκατομμύρια αντίτυπα κι έχει αναδειχθεί ένα από τα δέκα πιο σπουδαία βιβλία των καιρών μας. Το Σεπτέμβριο του 1942, ο Φρανκλ και η οικογένειά του συνελήφθησαν και εκτοπίστηκαν. Ο Φρανκλ πέρασε τα επόμενα τρία χρόνια σε τέσσερα διαφορετικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, απογυμνωμένος από καθετί που τον συνέδεε με τη ζωή, μέχρι την ημέρα της απελευθέρωσής του. Είναι συγκλονιστικό όμως το πώς γαντζώθηκε στη ζωή, και στην κατάφαση στη ζωή, και είναι συγκλονιστικά απλοί οι λόγοι για τους οποίους επιχείρησε, λυσσασμένα και λογικά μαζί, να μείνει ζωντανός. Ο έρως και η γνώση συνθέτουν το νόημα της ζωής για τον Φρανκλ, και το προσωπικό του αυτό νόημα γίνεται ο πανίσχυρος κινητήρας που τον κρατάει στη ζωή. Και η αναζήτηση αυτού του Νοήματος στη ζωή όλων μας είναι, εντέλει, η κινητήρια δύναμη των πάντων. Ένα βιβλίο-σταθμός στην ανθρωπότητα. Ένα βιβλίο-ύμνος στον άνθρωπο.
Ο ΝΟΞ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟΣ, ΜΟΝΑΧΙΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΟ ΔΡΑΜΑ. Η ΝΑΟΜΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΝΥΦΗ ΠΟΥ ΤΟ ’ΣΚΑΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΞΕΝΩΜΕΝΗ ΔΙΔΥΜΗ ΑΔΕΛΦΗ ΤΗΣ.
Το έτος είναι το 1984, και σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο έχει επιβληθεί το ολοκληρωτικό καθεστώς της Ωκεανίας, το οποίο επιδίδεται, μέσα από ηλεκτρονικές οθόνες και την Αστυνομία Σκέψης, στη συνεχή ηλεκτρονική παρακολούθηση των πολιτών. Στην κορυφή της εξουσίας, ο πανίσχυρος, άφαντος αλλά πανταχού παρών, εντέλει, Μεγάλος Αδελφός. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, ο Ουίνστον Σμιθ, ένα φαινομενικά πειθήνιο μέλος του Κόμματος, ονειρεύεται την ανατροπή του καθεστώτος. Η γνωριμία του με τη νεότερή του Τζούλια πυροδοτεί ένα ανεξέλεγκτο ερωτικό πάθος. Καθώς ο έρωτας λογίζεται εδώ πράξη αντίστασης, οι δύο εραστές θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους χειρότερους εφιάλτες τους. Είναι εκπληκτικό πώς το ζοφερό όραμα του 1984 έρχεται και επανέρχεται στο προσκήνιο: από τα χρόνια των απολυταρχικών κομμουνιστικών καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης έως τις στρατοκρατικές δικτατορίες σε χώρες της Δύσης και του λεγόμενου Τρίτου Κόσμου, και κυρίως σήμερα, στην εποχή του θρησκευτικού φανατισμού, της παγκοσμιοποίησης και του Διαδικτύου, με τη συνεχιζόμενη συζήτηση περί ψευδών ειδήσεων και των μαζικών ηλεκτρονικών παρακολουθήσεων από κυβερνήσεις αλλά και μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες, το δυστοπικό μυθιστόρημα που ο Όργουελ συνέγραψε το 1948 (αντιστρέφοντας τα δύο τελευταία ψηφία στον τίτλο του βιβλίου) καταδεικνύεται σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ. Το βιβλίο μεταφέρθηκε πολλές φορές στο σινεμά και στην τηλεόραση, ενώ έχει γίνει και όπερα. Μία από τις πιο γνωστές κινηματογραφικές μεταφορές ήταν το 1984, σε σκηνοθεσία του Μάικλ Ράντφορντ και πρωταγωνιστές τον Τζον Χερτ, τη Σουζάνα Χάμιλτον και τον Ρίτσαρντ Μπάρτον στον τελευταίο ρόλο της ζωής του.
Μετά τον ιερό όρκο που έδωσε, η Δώδεκα είναι πια μέλος του Οίκου των Κυνηγών. Απαρνήθηκε το όνομά της, για να μάθει να μάχεται με τέρατα και να αγωνίζεται για τη διαφύλαξη της ειρήνης. Και δε θα αποκτήσει νέο όνομα μέχρι να κερδίσει επάξια τον τίτλο της Κυνηγού. Όμως, όταν τα τείχη του Οίκου παραβιάζονται και οι εισβολείς αρπάζουν ένα νεαρό κορίτσι, η Δώδεκα είναι η μόνη που ενδιαφέρεται για τη διάσωσή της. Με σύμμαχό της τον Σκύλο, τον πέτρινο Φύλακα του Οίκου, θα ζήσει μια περιπέτεια που θα αλλάξει για πάντα τη ζωή της, το όνομά της και ολόκληρο τον κόσμο της. Το FIREBORN είναι μια συναρπαστική και ταυτόχρονα διασκεδαστική και συγκινητική ιστορία, που εκτυλίσσεται στα χιονισμένα δάση του βορρά ενός μυθικού κόσμου. Είναι το πρώτο βιβλίο μιας νέας, καθηλωτικής τριλογίας, μέσα από την οποία ταξιδεύουμε στο σύμπαν της λογοτεχνίας του φανταστικού.
Παρόλο που ο όρος «οικογενειακές επιχειρήσεις» μπορεί να φέρνει στον νου το μαγαζάκι του μπαμπά και της μαμάς, οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε οικογένειες είναι οι πιο σημαντικές και οι πιο πολυάριθμες παγκοσμίως. Ωστόσο, παραδόξως, δεν υπάρχουν πολλά έργα αναφοράς που να δίνουν διεξόδους στις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει κανείς όταν μοιράζεται με άλλους ευθύνες αλλά και οικογενειακές στιγμές. Σε αυτό το εγχειρίδιο οι ειδικοί στις οικογενειακές επιχειρήσεις Josh Baron και Rob Lachenauer προσφέρουν πρακτικές συμβουλές, καθώς και τεκμηριωμένη καθοδήγηση, αντλώντας από την εμπειρία τους σε οικογενειακές επιχειρήσεις όλων των μεγεθών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Συγκεκριμένα, στο Εγχειρίδιο Οικογενειακών Επιχειρήσεων θα βρείτε: Παράγοντες που συντελούν στην επιτυχία ή στην αποτυχία. Ένα πλαίσιο που θα βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων από κοινού. Καθοδήγηση βήμα βήμα για τη διαχείριση της αλλαγής μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση. Ζητήματα σχετικά με τον πλούτο που δεν μπορείτε να αγνοήσετε. Κριτήρια για να σταθμίσετε πού βρίσκεστε και πού θέλετε να πάτε. Πραγματικές ιστορίες οικογενειακών επιχειρήσεων. Συνόψεις στο τέλος κάθε κεφαλαίου που θα σας βοηθήσουν να εφαρμόσετε ό,τι μάθατε.
Ο Χάρι Πότερ έγινε δεκτός στη Σχολή Χόγκουαρτς για Μαγείες και Ξόρκια – μια μαγική σχολή που όμοιά της δεν υπάρχει στον κόσμο των μάγων. Μπες κι εσύ στον μαγικό κόσμο του Χάρι Πότερ και της παρέας του, των εχθρών του και των δασκάλων του, λύνοντας συναρπαστικούς γρίφους και παίζοντας με την απίθανη LEGO μίνι φιγούρα του Χάρι Πότερ.
Με νέες απειλές κατά της πόλης του Ninjago, είναι δύσκολο να θυμάται κάποιος τους διάφορους εχθρούς που έχουν κατατροπώσει ο Κάι, ο Κόουλ, ο Τζέι και ο Ζέιν! Δοκίμασε τις δικές σου ικανότητες νίντζα εναντίον του στρατού Σκάλκιν, των Ερπετών και των Πέτρινων Πολεμιστών, διάβασε για την κρυφή αποστολή των νίντζα και λύσε πολλούς γρίφους. Ύστερα, συναρμολόγησε τη μίνι φιγούρα του Κάι και παίξε σε επικές μάχες των νίντζα!
ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ του παγκόσμιας φήμης ψυχιάτρου Βίκτορ Φρανκλ είναι ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία της σύγχρονης εποχής. Η εκπληκτική προσωπική ιστορία του Φρανκλ, ο οποίος κατάφερε να βρει νόημα ανάμεσα στις φρικαλεότητες των στρατοπέδων συγκέντρωσης των Ναζί, έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπους. Ο Φρανκλ απέδειξε ότι πάντα έχεις την ελευθερία να επιλέξεις τη στάση σου – και δε χρειάζεται να είσαι αιχμάλωτος των σκέψεών σου. Ο Δρ. Άλεξ Παττακός, που παρακινήθηκε από τον Φρανκλ να γράψει το Αιχμάλωτοι των Σκέψεών μας, και η Ελέιν Ντάντον, ηγέτιδα στην προσωπική καινοτόμο σκέψη, καταδεικνύουν ότι η σοφία του Φρανκλ μπορεί να βοηθήσει αναγνώστες να βρουν νόημα κάθε στιγμή της ζωής τους. Βασισμένοι στο συνολικό έργο του Φρανκλ, επισημαίνουν επτά βασικές αρχές και δείχνουν πώς μπορούν να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή και εργασία. Η αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη αυτή έκδοση περιλαμβάνει νέες ιστορίες, πρακτικές ασκήσεις, εφαρμογές και σκέψεις από το έργο των συγγραφέων στη ΝΟΗΜΑΤΟλογία®. Γιατί, τελικά, όλοι μπορούμε να επωφεληθούμε βάζοντας νόημα στον πυρήνα της ζωής μας, της εργασίας και της κοινωνίας.
Μπορούσε μια κοπέλα να έχει γράψει ένα τέτοιο βιβλίο; Πολλοί αναγνώστες έθεσαν αυτό ακριβώς το ερώτημα αφού διάβασαν τα Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλι Μπροντέ, όχι μόνο στην εποχή της αλλά και αργότερα. Ένα σκοτεινό, παθιασμένο, αγωνιώδες και άκρως συναρπαστικό αφήγημα που εκτυλίσσεται στην καρδιά της βικτοριανής Αγγλίας, στις άγριες ερημιές του βορρά, σε τόπους στοιχειωμένους. Ένας λυσσαλέος έρωτας κυριαρχεί, αυτός ανάμεσα στην τρυφερή, μα και ατίθαση, επαναστατική Κάθριν, και στον απόκοσμο, τραχύ Χίθκλιφ, με τα φαντάσματα των δύο εραστών να κατατρύχουν όσους επισκέπτονται τους τόπους τους. Η σύγκρουση ανάμεσα στον πολιτισμό (με την καταπίεση και την υποκρισία του, αλλά και τη δική του βία) και στην ανεξέλεγκτη φύση είναι επίσης ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του μυθιστορήματος, το οποίο φαίνεται να βρίσκεται πιο μπροστά από την εποχή του. Όταν, μάλιστα, πρωτοκυκλοφόρησε, στα μέσα του 19ου αιώνα, προκάλεσε πολλές συζητήσεις και διαφωνίες, σόκαρε και τάραξε τα νερά. Σήμερα όμως θεωρείται ένα αδιαφιλονίκητο κλασικό ανάγνωσμα με έναν ανέλπιστα μοντέρνο, νεωτερικό αέρα να το διαπερνά. Εξ ου και τα Ανεμοδαρμένα Ύψη ενέπνευσαν ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, μιούζικαλ, μπαλέτα, όπερες, σκετς από τους Μόντι Πάιθον αλλά και τραγούδια από την Κέιτ Μπους.
Πάρτε πέντε γράμματα. Το Α, το Η, το Κ, το Λ και το Σ. Σχηματίστε, με αυτά, τα ονόματα που έχουν δυο συμμαθητές - Άλκης ο ένας, Λάκης ο άλλος. Δυο αγόρια, λοιπόν, με ονόματα που τα σχηματίζουν τα ίδια γράμματα. Αλλά τυχερός μόνο ο ένας είναι. Μαντεύετε ποιος; Λοιπόν, το να είναι κανείς προληπτικός είναι κουταμάρα μεγάλη. Μαύρες γάτες, σπασμένοι καθρέφτες και διάφορα άλλα - χαζομάρες όλα! Κι αν διστάζετε να συμφωνήσετε μαζί μου, διαβάστε πρώτα την ιστορία της θειας μου της Λιλής, και μετά τα ξαναλέμε…
Στη ζωή μου αναγκάστηκα να καταπιώ μεγάλες δόσεις δηλητήριο από άτομα δικά μου, κοντινά, αγαπημένα. Παράταιρες αυτές οι λέξεις, αλήθεια. Δηλητήριο κι αγάπη δεν ταιριάζουν, δεν απαντώνται μαζί. Τρεις γυναίκες εγκλωβισμένες στον κλοιό της βίας, βασίλισσες σε μια παρτίδα σκάκι που τις εξαναγκάζει σε απρόβλεπτες κινήσεις. Οι βασιλιάδες τους, έπειτα από μια σειρά αποτρόπαιων δολοφονιών, εντοπίζονται νεκροί. Πρόκειται για ματ της τελευταίας γραμμής ή για ματ των ανόητων; Ποιος κινεί αυτές τις βασίλισσες; Ποιος ενορχηστρώνει τούτη τη θανάσιμη βαριάντα; Διέγραψα τη λέξη «φόβος» από το λεξιλόγιό μου. Οριστικά. Μαζί της φρόντισα να αποβάλω και κάποιες άλλες που είχαν θέσει τη ζωή μου σε μόνιμη καταστολή, όπως την ταπείνωση, την απόρριψη, την εξάρτηση. Η αστυνομία παρατάσσει τους αξιωματικούς της, μα ο δολοφόνος φαντάζει ασύλληπτος. Τα θύματα μετατρέπονται σε θύτες ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο; Οι βασίλισσες θυσιάζουν και θυσιάζονται. Ποια βαριάντα θα τις οδηγήσει στο πολυπόθητο ρουά ματ;
Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες ως λαός συνήθως αναδεικνύονται καλύτερα στις έκτακτες περιστάσεις, όπως και στην αρχαιότητα: Περσικοί Πόλεμοι, εναντίον των Καρχηδονίων στη Σικελία, του ύψους· του βάθους ο Πελοποννησιακός Πόλεμος· η κατάκτηση του Μεγαλέξανδρου, του ύψους· του βάθους οι επίγονοι ανάμεσά τους. Εικοσιένα του ύψους, οι εμφύλιοι του βάθους. Ο κατάλογος είναι μακρύς - και πάντοτε σε σχέση με τους ξένους, εχθρούς, βαρβάρους ή μεταξύ μας θα συνεχιστεί η ίδια εικόνα κατά μήκος της Ιστορίας μας. Ποια είναι τα μυστηριώδη κίνητρα αυτού του μηχανισμού; Τα άρθρα, γραμμένα σε μια εποχή μεγάλης ταπείνωσης ηθικής, οικονομικής, πολιτιστικής και πολιτικής, με αναπάντεχα φαινόμενα, αντιμετωπίζουν την κατάσταση με την ειρωνεία, τον σαρκασμό, την ψύχραιμη κριτική ή το φανταστικό παιχνίδι, που είναι ίσως η καλύτερη άμυνα και αντεπίθεση σε μια δύσκολη έως τραγική περίσταση, με σκοπό να ανεβάσει το ηθικό και να εκμηδενίσει τα στερεότυπα εναντίον του Έθνους που τόσο άδικα δοκιμάζεται σκληρά.
«Η αλήθεια δεν είναι ποτέ φριχτή, είναι μόνο ενδιαφέρουσα». Όταν ο διακεκριμένος επιστήμονας σερ Κλοντ Έιμορι υποψιάζεται πως η επαναστατική φόρμουλα που έχει επινοήσει για ένα πανίσχυρο εκρηκτικό μπορεί να κλαπεί, καλεί τον Ηρακλή Πουαρό να περάσει το Σαββατοκύριακο στην εξοχική του κατοικία, ώστε να διασφαλίσει πως ο Βέλγος ντετέκτιβ θα την παραδώσει σώα και αβλαβή τη Δευτέρα στο υπουργείο Αμύνης της Μεγάλης Βρετανίας. Το Σαββατοκύριακο ωστόσο θα αποβεί ολέθριο, τόσο για τη φόρμουλα όσο και για τον δημιουργό της. Ο Ηρακλής Πουαρό, με τη βοήθεια του λοχαγού Χέιστινγκς, θα πρέπει να ξεμπλέξει ένα κουβάρι από οικογενειακές βεντέτες, παλιούς έρωτες και ύποπτους ξένους, προκειμένου να βρει τον δολοφόνο και να αποτρέψει την απόλυτη καταστροφή.
Μέσα σε αυτό το υπέροχο βιβλίο με τις χαρούμενες γιορτινές εικόνες θα βρεις τους στίχους και τη βασική μελωδία αγαπημένων χριστουγεννιάτικων τραγουδιών! Μάθε να παίζεις εύκολα τα τραγούδια Τρίγωνα Κάλαντα, Ρούντολφ το ελαφάκι, Πάει ο παλιός ο χρόνος και άλλα – απλώς πάτησε το πλήκτρο που αντιστοιχεί στο χρώμα και τον αριθμό της νότας πάνω από κάθε συλλαβή.
ΕΛΛΑΔΑ Αυτοκτονίες πολιτών, συγκρούσεις στους δρόμους και πυρπολημένες τράπεζες. Ανεργία, εξαθλίωση και ουρές για συσσίτια. Την ίδια στιγμή: ένα υψηλόβαθμο στέλεχος μιας ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας εκτελείται με 45άρι στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μια επιφανής δικηγόρος offshore εταιρειών φουντάρει στη θάλασσα του Φαλήρου, ένας φασίστας κομματιάζεται μπροστά στα γραφεία της πολυεθνικής κι ένας επαναστάτης αριστεριστής θερίζεται μέσα στη γιάφκα του με πέντε διατρητικές σφαίρες. Αστυνόμος Βερέμης, ο επονομαζόμενος «Μονόφθαλμος». Ντετέκτιβ Μαρόγλου, ιδιάζουσα περίπτωση. Δύο αντιφατικοί ήρωες στο μάτι ενός κυκλώνα από ύποπτες αυτοκτονίες, βομβιστικές επιθέσεις και δολοφονίες εν ψυχρώ. Γύρω τους, ένας χορός από αδίστακτα αρπακτικά. Υπεράκτιες εταιρείες, κρυφές μίζες και ξέπλυμα μαύρου χρήματος, Σέρβοι παρακρατικοί και Έλληνες πολιτικοί. Αδίστακτοι εκτελεστές, ακροαριστεροί τρομοκράτες και τραμπούκοι νεοναζιστές. ΕΛΛΑΔΑ Στη βιτρίνα, δημοκρατία. Στο βάθος, βόρβορος. Αίμα, πλιάτσικο και διαφθορά. ΑΚΟΜΗ ΑΠΟΡΕΙΣ;
Με λένε Ντάτα… Χρόνια τώρα. Κοντεύω κι εγώ να ξεχάσω πως κάποτε με βάφτισαν Αλεξάνδρα∙ Αλεξάνδρα Σαλβάνου του Ροβέρτου και της Χαριτίνης. Είμαι ένοχη για όλα τα αμαρτήματα που μπορεί να φανταστεί η Εκκλησία ή η Αστυνομία, κι όμως δεν αισθάνομαι ένοχη για τίποτα. Όλα ήρθαν φυσιολογικά στο δρόμο μου ή σ’ εμένα φάνηκε έτσι. Δεν πέρασε καν από την σκέψη μου ότι μέσα μου γεννιόταν πρώτα το κακό, μετά το χειρότερο, και ποτέ το καλό. Γεννήθηκα πολύ όμορφη και αυτό ήταν ακόμη ένα όπλο, μια αόρατη παγίδα για τα υποψήφια θύματά μου. Κανένας δεν περιμένει η όψη ενός αγγέλου να κρύβει με τέτοια μαεστρία τη μαύρη ψυχή ενός σατανά που είναι ταγμένος να σκορπά το θάνατο και τον όλεθρο. Ίσως μάλιστα ο θάνατος, που τόσο εύκολα αποφάσιζα για κάποιους, να ήταν λύτρωση, κάθαρση, εξαγνισμός. Εχθρούς… Μόνο τέτοιους έκανα στη ζωή μου. Φίλους δεν απέκτησα ποτέ, αλλά δεν αισθάνθηκα και ποτέ την έλλειψή τους. Η φιλία ήταν για μένα αδυναμία, ένα όπλο στα χέρια του αντιπάλου, και δεν ήμουν από αυτές που έδιναν τέτοια περιθώρια, κι ούτε ήθελα περιττά βάρη. Με λένε Ντάτα. Ζω σε έναν άλλο κόσμο, που μόνη μου έφτιαξα, με δικούς μου νόμους. Με λένε Ντάτα και δε μετανιώνω…